سورپرایز ترکیب تیم ملی؛ قلی‌زاده جای جهانبخش را گرفت

سورپرایز ترکیب تیم ملی؛ قلی‌زاده جای جهانبخش را گرفت

پایگاه خبری فوتبالی – علی قلی‌زاده در بازی حساس مقابل امارات به ترکیب اصلی تیم ملی رسید.

به گزارش فوتبالی، از ساعت 18:30 امروز آخرین بازی تیم ملی ایران در مرحله گروهی مسابقات جام ملت‌های آسیا مقابل تیم ملی امارات برگزار می‌شود. در این گروه ایران با 6 امتیاز صعودش را قطعی کرده است و امارات با 4 امتیاز دوم است.

دقایقی پیش امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی ایران ترکیب تیمش را برای این بازی مهم اعلام کرد. با تصمیم او علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی، شجاع خلیل‌زاده،  صادق محرمی، محمد حسین کنعانی‌زادگان، سامان قدوس، سعید عزت‌اللهی، مهدی قایدی، مهدی طارمی، علی قلی‌زاده و سردار آزمون مقابل امارات از ابتدا به زمین می‌روند.

قطعا مهم‌ترین نکته‌‌ای که توجه علاقمندان به تیم ملی را در این ترکیب به خودش جلب کرده است حضور علی قلی‌زاده به جای علیرضا جهانبخش است. جهانبخش در بازی قبلی تیم ملی مقابل هنگ کنگ دچار مصدومیتی جزیی شد.

مصدومیت او البته چندان جدی نبود و نیست اما ظاهرا قلعه‌نویی ترجیح داده در مورد او ریسک نکند. به همین دلیل قلی‌زاده جای جهانبخش را در ترکیب اصلی تیم ملی گرفت. این اولین بازی قلی‌زاده در جام ملت‌های آسیا است!

قلی‌زاده نه تنها در دو بازی قبلی تیم ملی مقابل فلسطین و هنگ کنگ به زمین نرفت بلکه در دوره قبلی جام ملت‌ها یعنی 2019 قطر هم علیرغم حضور در لیست تیم ملی، فرصت بازی را پیدا نکرد.

قلی‌زاده در دو بازی اولِ آن دوره، مقابل ویتنام و یمن روی نیمکت بود اما در تمرینات مصدوم شد و کل تورنمنت را از دست داد. به این ترتیب امروز قلی‌زاده اولین بازی‌اش را در جام ملت‌های آسیا تجربه می‌کند که اتفاقا بازی مهمی هم هست.

قلی‌زاده بازیکن محبوبی در میان فوتبالدوستان ایرانی است و خیلی‌ها معتقدند او باید بیشتر در تیم ملی بازی کند. حالا فرصت خوبی برای این وینگر تکنیکی به دست آمده است تا خودش را بیشتر از قبل به کادر فنی تیم ملی ثابت کند.

1359