قایدی در اندیشه دایی و بهزادی شدن؛ شب باشو، باشکوه می‌شود؟

قایدی در اندیشه دایی و بهزادی شدن؛ شب باشو، باشکوه می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکنی که در تمام لیست‌های امیر قلعه‌نویی حضور نداشت، به قدری درخشید و در امارات، گل زد که درنهایت سرمربی تیم ملی مجبور شد نامش را در فهرست جام ملتها قرار دهد.

به گزارش فوتبالی، مهدی قایدی حالا در یک قدمی رقم زدن اتفاقی تاریخی است: زدن گل در هر 3 بازی مرحله گروهی. مهدی قایدی با زدن 2 گل کلاسیک مشابه به فلسطین و هنگ‌کنگ، وارد زمین بازی با امارات می‌شود تا کارش را در مرحله گروهی با موفقیت کامل، تمام کند. فقط 2 بازیکن ایرانی سابقه انجام چنین کاری را دارند: همایون بهزادی و علی دایی؛ رکورد اولی که خارق‌العاده است و دومی هم که دو بار توانسته تور دروازه رقبای ایران در تمام بازیهای مرحله گروهی جام ملتها را بلرزاند.

* جام ملتهای 1968

  یک رکورد ویژه و استثنایی بین تمام بازیکنان حاضر در تاریخ جام ملتهای آسیا؛ گلزنی در تمام بازیهای یک دوره. کاری که حتی علی دایی و معز علی هم موفق به انجامش نشدند را همایون بهزادی در اولین حضور تیم ملی در جام ملتهای آسیا انجام داد. بهزادی در آن دوره که بازیها در یک گروه با حضور 5 تیم برگزار شد، در هر 4 بازی تیم ملی گل زد و توانست دروازه هنگ‌کنگ، جمهوری چین (چین تایپه)، برمه و رژیم صهیونیستی را باز کند. 

* جام ملتهای 1996

  دایی در امارات، نیشش را به بدن هر تیمی فرو کرد. در تنها دیداری که دایی نتوانست برای تیم ملی گل بزند، به عربستان در ضربات پنالتی بازی نیمه‌نهایی باختیم و به فینال نرسیدیم. او در هر 3 بازی مرحله گروهی توانست گل بزند و دروازه عراق، تایلند و عربستان را باز کرد. این روند با پوکر استنایی برابر کره جنوبی در یک‌چهارم ادامه یافت و درنهایت با آن سوپرگل به کویت در رده‌بندی به پایان رسید. دایی و رکورد 8گله‌اش، در دوره قبلی با 9 گلی که معز علی زد، شکست.

* جام ملتهای 2000

  بازهم دایی و بازهم زدن گل در تمام بازیهای مرحله گروهی. او ابتدا دروازه لبنان را در بازی افتتاحیه باز کرد. سپس زننده تک گل تیم ملی در بازی برابر تایلند بود که بدون برنده تمام شد. در بازی پایانی هم، دایی بود که گل 3 امتیاز تیم ملی را وارد دروازه عراق کرد. او در بازی یک‌هشتم گل نزد و برعکس عمل کرد؛ اشتباه او در دفع توپ عاملی برای به تساوی کشیده شدن بازی برابر کره جنوبی در دقیقه 90 و به وقت اضافه رفتن و حذف شدن‌ ، بود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی