5 لحظه ویژه رویارویی‌های ایران و امارات به انتخاب «فوتبالی»؛ زندگی زیباست

5 لحظه ویژه رویارویی‌های ایران و امارات به انتخاب «فوتبالی»؛ زندگی زیباست

پایگاه خبری فوتبالی- رویارویی‌های ایران و امارات در تمام این سالیان اخیر، لحظات ویژه کم نداشته است. 

به گزارش فوتبالی، تساوی تلخ در هیروشیما که منجر به تنها حذف‌مان از مرحله گروهی شد یا روز درخشش شماره 8 که در برگشتش به تیم ملی، گل 3 امتیازی می‌زند تا نشان دهد غول، هنوز نفس می‌کشد یا اماراتی که حشمت مهاجرانی را روی نیمکت دارد و با کلی تبلیغ به جام ملتها آمده ولی با 3 گل شکست می‌خورد اما این 5 لحظه شاید به بقیه بیشتر فرق داشته باشد.

* بازگشت آقا کریم

  بالاخره اصرارها نتیجه داد و کریم باقری به تیم ملی برگشت. حالا او با شماره‌ای که 6 نیست در ترکیب بازی برابر امارات قرار گرفته است. تیم ملی با یک گل عقب افتاده و مهدی رحمتی، چیزی فراتر از ستاره است. و اینجاست که کاپیتان باقری خودش وارد ماجرا می‌شود. او ارسال شجاعی را با یک ضربه سر چکشیِ غیرقابل‌مهار به سبک خودش به تور دروازه میزبان می‌چسباند. تیمِ دایی به بازی برمی‌گردد و با امتیاز، زمین را ترک می‌کند.

* از این طرف

  ایران 6 امتیازی رودرروی امارات 6 امتیازی که تفاضل گل بهتری دارد پس به سمت عراق می‌رود و ما را به کام ژاپن می‌فرستد. 

بازی آخر مرحله گروهی بدون گل به دقیقه 90 رسیده است. ارسال کرنر دژآگه، دفع مدافعان امارات، دخالت آندو و توپی که از روی سر نکونام عبور می‌کند، روی سر رضا قوچان‌نژاد می‌نشیند و تنها چند ثانیه بعد است که تور دروازه ماجد ناصر می‌لرزد. مسیر عوض شد؛ ما از این طرف می‌رویم.

* تیم اصلی؟ نیازی نیست

  تیمِ قطبی با بردن هر دو بازی قبلی، درحالی برابر امارات قرار می‌گیرد که ترکیب اصلی‌اش را روانه زمین نکرده است. شهاب گردان درون دروازه است و زوج مرکز خط دفاع را فرشید طالبی و محسن بنگر تشکیل داده‌اند. قاسم حدادی‌فر و آرش افشین و خسرو حیدری هم در ترکیب هستند. 

این تیم دوم اما به بدترین شکل ممکن، امارات را به گوشه رینگ می‌برد، 3 گل می‌زند و به بهترین شکل ممکن از زمین بیرون می‌آید.

* آن دریبل جادویی

  تیم ملی که بلاژویچ را به دلیل محرومیت ندارد، از دقیقه 6 با اخراج پژمان جمشیدی باید 10 نفره برابر میزبان بازی کند. سوپرکاشته دایی در نیمه اول و گلهای کریم باقری و میناوند در نیمه دوم اما اثری از یک بازیکن کمتر در ترکیب ما ندارد. و حالا نوبت به جادوی مجاهد خذیراوی می‌رسد. در کورس با مدافع اماراتی، مجاهد مسیر توپ را عوض می‌کند. مدافع برمی‌گردد و تلاش می‌کند با تکل توپ را بگیرد ولی توپ از میان پاهایش عبور می‌کند.

* جهنم؟ بهشت!

  بازی بدون گل در جریان است که امارات در یک ضدحمله سریع، توپ را به مبخوت می‌رساند. خلیل‌زاده او را در همان مرکز میدان، زمینگیر می‌کند و کارت قرمز مستقیم می‌گیرد. اما V.A.R فرشته نجات‌مان می‌شود. بازیکنی که پاس را به مخبوت می‌دهد در آفساید است. 

خلیل‌زاده به بازی برمی‌گردد و دقایقی بعد است که طارمی روی پاس آزمون، تک گل بازی را می‌زند. تیمِ اسکوچیچ که قرار بود 10 نفره شود، 11 نفره ماند و بردهای سریالی‌اش را ادامه داد. 

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی