عکس / غرش تندر در سن 79 سالگی خاموش شد

عکس / غرش تندر در سن 79 سالگی خاموش شد

پایگاه خبری فوتبالی - لوئیجی ریوا با لقب غرش تندر، مهاجم افسانه‌ای آتزوری و بهترین گلزن تاریخ ایتالیا در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

به گزارش فوتبالی، جیجی ریوای 79 ساله روز دوشنبه پس از حمله قلبی در بخش قلب و عروق بیمارستان بروتزو در کالیاری بستری شده بود و درحالیکه مسئولان بیمارستان عصر روز یکشنبه خبر از بهبود حال او دادند، اما متاسفانه اسطوره ایتالیا روز دوشنبه مورخ 22 ژانویه 2024 درگذشت. این خبر چند ثانیه قبل از شروع فینال سوپرجام بین اینتر و ناپولی در ریاض منتشر شد و به دلیل اینکه هیچ برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای انجام نشده بود، از یک دقیقه سکوت به احترام درگذشت ریوا هم خبری نبود، اما مطمئناً باشگاه‌های سری آ از مهاجم افسانه‌ای ایتالیا در دیدارهای دیگر لیگ تقدیر خواهند کرد.

ریوا با 35 گل در 42 بازی برای آتزوری بهترین گلزن تاریخ ایتالیا لقب گرفته است. در دوران حضور ریوا در تیم ملی ایتالیا، لاجوردی‌پوشان موفق به کسب عنوان قهرمانی یورو در سال 1968 شدند و در سال 1970 نیز به فینال جام جهانی راه پیدا کردند و در دیدار نهایی مقابل برزیل در ورزشگاه آزتکا در مکزیکوسیتی بازی را به پله و یارانش واگذار کردند. جیجی افسانه‌ای با 208 گل در 378 بازی نام خود را به عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه کالیاری نیز ثبت کرده است.

پس از پایان دوران بازیگری، ریوا در سال های 1986-1987 به عنوان رئیس باشگاه کالیاری به این تیم خدمت کرد و از سال 2019 تا زمان مرگش رئیس افتخاری این باشگاه بود. او همچنین از سال 1990 تا 2013 به عنوان مدیر تیم ایتالیا نقش‌آفرینی کرد، بنابراین زمانی که آتزوری قهرمان جام جهانی 2006 شد، بخشی از کادر فنی مارچلو لیپی بود.لوئیجی ریوا برای کالیاری و ایتالیا از انجام هیچ تلاشی دریغ نکرد و قطعا نام او برای همیشه در تاریخ پر‌افتخار ایتالیا به یادگار باقی خواهد ماند.

1369