ادعای جدید دبیرکل سوپرلیگ درباره شروع این مسابقات

ادعای جدید دبیرکل سوپرلیگ درباره شروع این مسابقات

پایگاه خبری فوتبالی - انس لغراری، دبیرکل سوپرلیگ اروپا مدعی شده که آنها در حال حاضر از حمایت کافی چندین باشگاه برای شروع این مسابقات برخوردار هستند.

به گزار ش فوتبالی، انس لغراری دبیرکل سوپرلیگ، یکی از مالکان A22 Management، شرکتی که سوپرلیگ اروپا را تبلیغ می‌کند، ادعای جسورانه‌ای کرده مبنی بر اینکه آنها از حدود 20 باشگاه در سراسر اروپا تأییدیه گرفتند و این تعداد باشگاه برای شروع سوپرلیگ کافی به نظر می‌رسد. دبیرکل ESL همچنین خاطرنشان کرد که آنها با همه ذینفعان از جمله انجمن‌های هواداران صحبت کرده‌اند تا این پروژه را درک کنند و اطمینان داشته باشند که این مسابقات به زودی راه اندازی خواهد شد.

لغراری در گفتگو با یکی از رسانه‌های فرانسوی عنوان کرد: "من اسمی از باشگاه‌هایی که به سوپرلیگ تاییدیه داده‌اند نمی‌برم. ما از 21 دسامبر با حدود 50 باشگاه مختلف صحبت کردیم که حدود بیست باشگاه درباره این پروژه بسیار مشتاق بودند و هستند و در حال حاضر هم باشگاه‌های کافی برای شروع این تورنمنت را داریم."

لغراری افزود: "یکی از باشگاه‌هایی که قبلاً تعهد خود را نسبت به این پروژه عنوان کرده بود، بیانیه‌ای منتشر کرده و علیه سوپرلیگ موضع گرفته و به ما گفت: "دقیقاً مانند زمانی است که یک مربی را برای هدایت تیمی تایید کرده و استخدام می‌کنید، اما او را در هفته‌های بعد اخراج می‌کنید." اما وقتی همه بفهمند که داشتن یک هرم اروپایی معتبرتر است و نه سیستمی که در آن یک چهارم لیگ اسپانیا ارزش بیشتری نسبت به تمام لیگی مانند بلژیک داشته باشد، دنیای فوتبال به سمت این مدل می‌رود."

علیرغم رای دادگاه ECJ در ماه گذشته، اکثر باشگاه‌های مطرح اروپایی - به جز رئال مادرید و بارسلونا - بیانیه‌هایی در رد این رقابت جدید اروپایی صادر کرده بودند. حال باید دید که آیا این باشگاه‌ها تغییر جهت داده و تصمیم به پیوستن به سوپرلیگ اروپا می‌گیرند یا خیر.

1369