تعریف ویژه کاپلو از طارمی؛ بازیکن درجه یک

تعریف ویژه کاپلو از طارمی؛ بازیکن درجه یک

پایگاه خبری فوتبالی- فابیو کاپلو مربی مشهور ایتالیایی احتمالاً از جمله مهمانان ویژه بازی ایران و امارات در روز پایانی مرحله گروهی جام ۲۰۲۳ خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، در مواجهه یک خبرنگار ایرانی با هر بازیکن یا مربی مشهور فوتبالی اولین سوالی که از او پرسیده می‌شود این است که کدام بازیکنان ایرانی را می‌شناسد. 

سوالی تکراری که البته همیشه هم جواب‌های تکراری دارد. زمانی علی دایی جوابی ثابت بود و حالا بازیکنانی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون جای او را گرفته‌اند. 

فابیو کاپلو مربی مشهور ایتالیایی که یکی از حاضران بدون تیم جام ملت‌های آسیاست و به عنوان مهمان افتخاری حضور پیدا کرده هم از این قاعده مستثنی نیست. 

کاپلو در مورد بازیکنان ایرانی گفته است:"مهدی طارمی در پورتو، او واقعا بازیکن خوبی هست. او همه فاکتورهای لازم برای یک بازیکن خوب بودن را دارد و حتی یکی از مهم‌ترین بازیکنان لیگ پرتغال است و کیفیت خوبی هم دارد. به نظر من طارمی یک بازیکن درجه یک است. به غیر از طارمی هیچ بازیکن ایرانی دیگری را نمی‌شناسم. البته یک بازیکن ایرانی دیگر هم هست که اسمش را یادم رفته. خیلی به او بازی داده نشده. یک بازیکن دیگر هم بود که در ایتالیا بازی می‌کرد و فکر می‌کنم اسمش رضایی بود."

کاپلو از معدود مربیان و حتی افراد دنیاست که علی دایی را نمی‌شناسد! او با این مهاجم ایرانی و رکوردی که مدت‌ها در اختیارش بود هیچ آشنایی ندارد:" علی دایی را نمی‌شناسم اگر صادقانه بخواهم بگویم نه اصلا او را نمی‌شناسم."

4326