نظر جالب اسطوره آلمانی در مورد پدیده 17 ساله چلسی

نظر جالب اسطوره آلمانی در مورد پدیده 17 ساله چلسی

پایگاه خبری فوتبالی- لوتار ماتئوس، اسطوره فوتبال آلمان یکی از هواداران پروپاقرص دیوید اودورو، استعداد 17 ساله آکادمی چلسی است.

به گزارش فوتبالی، دیوید اودورو غنایی از دوشنبه هفته گذشته به کمپ تمرینی کوبهام اضافه شده است و در کنار بازیکنان آکادمی باشگاه لندنی تمرین می‌کند. این مدافع چپ از آکادمی فوتبال آکرا لاینز در غنا می‌آید. این تیم که در سال 2016 تأسیس شد، سال گذشته توسط ماتئوس به همراه دو شریک خریداری شد. کاپیتان قهرمان جام جهانی 1990 بیش از پیش به این افتخار می‌کند که یکی از استعدادهای او در آکرا لاینز حالا می‌تواند به انگلیس منتقل شود.

ماتئوس در مصاحبه اختصاصی با بیلد آلمان گفت: «اودورو بازیکنی با استعداد عالی است. فقط به خاطر پست مشابه او با دیویس نیست که می‌گویم می‌تواند به آلفونسو دیویس آینده تبدیل شود؛ بلکه من ویژگی هایی را در او می بینم مثل سرعت بالا و توانایی حمله به‌عنوان یک بازیکن در پست دفاع، که مرا یاد مدافع بایرن مونیخ می‌اندازد. خوشحالم که چلسی استعداد او را کشف کرده.»

در ماه اکتبر، آکرا لاینز در یک تورنمنت در اروپا شرکت کردند. نمایندگان باشگاه چلسی در جریان پیروزی 5-0 مقابل تیم زیر 18 ساله‌های ستاره سرخ بلگراد بر روی سکوها حضور داشتند.

این فقط لندنی‌ها نبودند که متوجه استعداد دیوید اودورو شدند. شاختار دونتسک و رئال سوسیداد نیز قبلا از چلسی مدافع چپ آکرا لاینز را دنبال می‌کردند.

اودورو تاکنون 40 بازی در لیگ برتر غنا انجام داده است و در تیم ملی زیر 20 سال غنا نیز حضور دارد. با توجه به انگیزه بالای ماتئوس، این استعداد باید آغاز پروژه جدید او باشد. او در ابوکوبی نزدیک آکرا، یک آکادمی فوتبال با استاندارد اروپایی در حال ساخته است که افراد با استعداد می‌توانند در آن زندگی کنند، تمرین کنند و فوتبال مدرن دنیا را یاد بگیرند.

ماتئوس در خصوص آکادمی‌اش در غنا اضافه کرد: «ما چند بازیکن داریم مورد علاقه‌ی باشگاه‌های خارجی قرار گرفتند. اخیراً باشگاهی از آلمان با من تماس گرفت که علاقه‌مند به همکاری با آکادمی ما بود. استعدادهای ما جاه‌طلبی زیادی دارند، همچنین به این دلیل که می‌خواهند با پولی که می توانند در اروپا به دست آورند از خانواده خود حمایت کنند.»

فوتبالیست‌ها در غنا به طور متوسط حدود 100 یورو در ماه درآمد دارند، در حالی که سایر کارمندان در بهترین حالت تا 200 یورو درآمد دارند و این می‌تواند انگیزه خوبی در بازیکنان جوان ایجاد کند که به دنبال انتقال به لیگ‌های اروپایی باشند.

1428