گزارش فنی/ بررسی خط دفاع تیم ملی در آستانه بازی با امارات؛ مصدومان برسند، صخره کامل می شود!

گزارش فنی/ بررسی خط دفاع تیم ملی در آستانه بازی با امارات؛ مصدومان برسند، صخره کامل می شود!

پایگاه خبری فوتبالی - بخشی از تغییرات زیاد در ترکیب تیم ملی مقابل هنگ‌کنگ که مشکلاتی را به وجود آورد، اجتناب‌ناپذیر بود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی باید خودش را برای روزهای خیلی سخت آماده کند؛ آمادگی برای مصاف با امثال کره جنوبی و ژاپن و قطر آنهم درحالیکه قلب خط دفاع تیم ملی، هر روز آسیب‌پذیرتر از قبل می شود، از نان شب برای تیم ملی واجب تر است.

امیر قلعه نویی، لیست 26 نفره اش را با حضور 4 مدافع میانی سر و سامان داد: شجاع خلیل زاده (تراکتورسامان فلاح (گل گهر)، محمدحسین کنعانی زادگان (پرسپولیس) و مجید حسینی (کایسری اسپور).
حالا این احتمال وجود دارد که باز هم شاهد حضور روزبه چشمی در خط دفاع باشیم درست مانند دوران کی روش و البته اواخر بازی دوم با هنگ کنگ.

شجاع خلیل زاده در همان بازی اول، مصدوم شد و قبل از پایان نیمه از زمین بیرون رفت. مصدومیت او به حدی بوده که بازی دوم را از دست بدهد و هنوز هم شرایط حضور در تمرینات اصلی را پیدا نکند. اظهارنظری از مدیرعامل تراکتور هم روی خروجی چند خبرگزاری قرار گرفته که نگران کننده است: طول درمان 2 هفته ای. کادر پزشکی تیم ملی بعد از پایان بازی با فلسطین اعلام کرد مشکل خلیل زاده جدی نیست و او به بازی بعدی می رسد ولی این پیش بینی اشتباه بود. حالا احتمالا شجاع به بازی امارات هم نرسد و در بازی اول یک هشتم نهایی، شاهد رونمایی از او باشیم.

سید مجید حسینی طبق گفته کادر پزشکی تیم ملی، مشکل قبلی در مچ پایش داشت. با مصدومیت خلیل زاده، چاره ای جز بازی دادن به او نبود. ولی حسینی هم در بازی دوم، مصدوم شد و نتوانست تا پایان در زمین بماند. اظهارنظر پزشکی درباره او چندان مثبت نیست. چون اعلام شده تلاش های لازم برای مراقبت و درمان از حسینی انجام می شود تا او به بازیهای بعدی برسد.

محمدحسین کنعانی زادگان فعلا تنها مهره اصلی قلب خط دفاع است. ولی او در بازی اول از داور کارت زرد گرفته و احتمال محرومیتش زیاد است. بخصوص که بازیهای تیم ملی رفته رفته سخت تر می شود و اخطارها هم تا مرحله یک چهارم، پاک نخواهد شد.

سامان فلاح سابقه بازی برای تیم ملی را ندارد. برابر فلسطین، نامش از لیست 23 نفره خط خورد. برابر هنگ کنگ هم با وجود حضور روی نیمکت، قلعه نویی علاقه ای به استفاده از او به جای حسینی مصدوم نداشت و ترجیح داد چشمی را یک خط عقب ببرد.

در هر حال اگر مصدوم ها برسند، مطمئنا صخره دفاعی تیم ملی کامل می شود و می شود روی سازمان دفاعی تیم امیرقلعه نویی، حساب کرد.

4326