سکوت آیمریک لاپورته درباره پپ گواردیولا

سکوت آیمریک لاپورته درباره پپ گواردیولا

پایگاه خبری فوتبالی، آیمریک لاپورته، مدافع فعلی النصر عربستان از پاسخ به سوالی که درباره پپ گواردیولا، سرمربی سابقش از او پرسیده شد خودداری کرد.

به گزارش فوتبالی، آیمریک لاپورته در مورد جدایی‌اش از منچسترسیتی پس از کسب سه‌گانه با ارزش سیتیزن‌ها به شدت زیر سوال رفت. این مدافع پنج فصل مداوم را زیر نظر گواردیولا سپری کرد و به یکی از بهترین مدافعان جهان تبدیل شد. با این حال، پس از کشمکش‌های متعددی که با مصدومیت داشت، در تابستان اجازه جدایی به او داده شد و این مدافع جوان تصمیم گرفت تا به النصر عربستان ملحق شود. آیمریک لاپورته حاضر نشد درباره رابطه‌اش با پپ پس از جدایی از منچسترسیتی به رسانه‌ها چیزی بگوید که همین امر باعث می‌شود تا شک و شبهه‌ها درباره دلیل اصلی جدایی او بیشتر شود.

لاپورته در مصاحبه‌ای درباره گواردیولا گفت: "گواردیولا بدون شک از لحاظ تاکتیکی بهترین مربی جهان است و حالا که در تیم نیستم و از بیرون به عملکرد او نگاه می‌کنم برای من بیشتر ثابت می‌شود که از لحاظ تاکتیک حرف اول را بین تمام مربیان می‌زند." اما وقتی که از لاپورته درباره ویژگی‌های شخصیتی گواردیولا سوال کردند، در پاسخ اینطور عنوان کرد: "درباره این موضوع هیچ نظری ندارم."

آیمریک لاپورته در آخرین فصل حضورش در منچسترسیتی تنها 12 بازی در لیگ برتر انجام داد و با توجه به مصدومیت‌های متفاوتی که برایش اتفاق می‌افتاد و آمادگی مدافعانی همچون ناتان آکه و حضور مانوئل آکانجی، عرصه را بر خود تنگ‌تر دید و آخرین ضربه‌ای که به او وارد شد را پپ با کنار گذاشتن او از ترکیب اصلی تیم وارد کرد و همه این عوامل دست به دست هم دادند تا این مدافع اسپانیایی تصمیم به جدایی از سیتیزن‌ها بگیرد.

لاپورته در آغاز ماه آینده در بازی دوستانه‌ای مقابل اینترمیامی به میادین باز می‌گردد. به جز رویارویی جذاب کریستیانو رونالدو و لیونل مسی، نکته جالب دیگر این دیدار تقابل لاپورته با هم تیمی‌های اسپانیایی سابق خود، یعنی جوردی آلبا و سرخیو بوسکتس خواهد بود.

1369