عکس نوشت/ پرریسک با چاشنی نجات دروازه؛ سبک بیرو مقابل هنگ‌کنگ

عکس نوشت/ پرریسک با چاشنی نجات دروازه؛ سبک بیرو مقابل هنگ‌کنگ

پایگاه خبری فوتبالی - علیرضا بیرانوند در بازی دیروز یک نجات دروازه پرریسک داشت.

به گزارش فوتبالی، علیرضا بیرانوند در بازی دیروز ایران برابر هنگ‌کنگ توانست دروازه خود را بسته نگه داشته و اولین کلین‌شیت خود در جام ملت‌های آسیا را ثبت کند؛ کلین‌شیتی‌ که بر خلاف انتظار از نام هنگ‌کنگ چندان هم آسان به دست نیامد.

شاید مهم‌ترین موقعیت هنگ‌کنگ زمانی بود که شوت بازیکن این تیم با واکنش بیرانوند از زیر طاق دروازه ایران دفع شد؛ نجات دروازه‌ای که طرفداران بیرو را به تحسین واداشت و آن‌ها با تمجید از دروازه‌بان تیم ملی معتقد بودند کسی جز بیرو نمی‌توانست این توپ را دفع کند.

اما در کنار نجات دروازه عالی و به موقع علیرضا بیرانوند باید به این موضوع هم اشاره داشت که سنگربان تیم ملی به پرریسک‌ ترین حالت ممکن دروازه خود را نجات داد. بیرانوند در حالی توپ را با دست خود از زیر طاق دروازه بیرون درآورد که می‌توانست توپ را مشت کند و به بیرون بفرستد ولی تصمیم به بازگرداندن توپ گرفت.

همین اتفاق باعث شد تا توپ دوباره به بازیکن هنگ‌کنگ برسد و شاید اگر مهاجم حریف کمی در ضربه آخر دقت داشت، دروازه ایران باز شده بود و تلاش‌های بیرو برای نجات قفس توری خود بی‌تاثیر می‌شد. در هر حال باید به این نکته عادت کنیم که بیرانوند دروازه‌بانی کم‌نظیر با حرکات ریسکی بالاست.

1997