پیروزیِ یک‌نیمه‌ایِ نگران کننده؛ چقدر موقعیت گل به حریف دادیم!

پیروزیِ یک‌نیمه‌ایِ نگران کننده؛ چقدر موقعیت گل به حریف دادیم!

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی ایران در نیمه اول با خوش‌شانسی توانست پیروز به رختکن برود.

به گزارش فوتبالی، نیمه اول بازی تیم‌های ایران و هنگ کنگ با یک گل به سود ایران شد. گل ایران در دقیقه 24 و توسط مهدی قایدی زده شد. پاس این گل را هم میلاد محمدی به قایدی داد.

اگرچه نتیجه نیمه اول برای تیم ملی ایران خوب بود اما نوع بازی شاگردان امیر قلعه‌نویی به خصوص در فاز دفاعی بسیار نگران کننده بود. ساختار دفاعی تیم ملی به قدری ضعیف بود که هنگ کنگ 3 موقعیت گل عالی داشت اما کم‌تجربگی آنها و خوش‌شانسی ایران باعث شد دروازه ایران در این نیمه بسته بماند. 

ضعف دفاعی ایران دلایل متعددی دارد. اولین دلیل می‌تواند تغییر زیاد در ساختار دفاعی تیم باشد. هر دو مدافع کناری تیم نسبت به بازی اول تغییر کرده‌اند. روزبه چشمی هم در خط هافبک جای سعید عزت‌اللهی را گرفته است.

مورد بعدی اشتباهات فردی زیاد از سوی بازیکنان ایران است. از بیرانوند در درون دروازه تا روزبه چمشی در خط هافبک یک نیمه پراشتباه را پشت سر گذاشتند. شاید بشود تاثیر تغییرات در ضعف دفاع را درک کرد اما مشخص نیست چرا بازیکنان دچار اشتباهات متعدد فردی می‌شوند.

یک مساله دیگر هم نوع بازی هنگ کنگ است. مشخص است که حریف با شناخت از نوع بازی ایران، پرس از بالا را در دستور کارشان قرار داده‌اند. این فشار باعث پاس‌های اشتباه در فاز دفاعی می‌شود. دقیقا مثل اشتباهی که چشمی انجام داد و یک موقعیت گل ایده‌آل نصیب حریف شد.

این حجم از اشتباهات در نیمه اول بازی با هنگ کنگ فعلا پیامد بدی برای تیم ملی ایران نداشته است اما تکرار این اشتباهات مقابل تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی، استرالیا، عربستان، عراق و حتی امارات می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای ما داشته باشد.

1359