خاطره تلخ دو دروازه‌بان تیم ملی از ورزشگاه خلیفه؛ چه روز سختی بود!

خاطره تلخ دو دروازه‌بان تیم ملی از ورزشگاه خلیفه؛ چه روز سختی بود!

پایگاه خبری فوتبالی – بازی تیم‌های ایران و هنگ کنگ در ورزشگاه خلیفه برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران امشب در دومین مسابقه‌اش در جام ملت‌های آسیا 2023 از ساعت 21:00 در ورزشگاه خلیفه مقابل تیم ملی هنگ کنگ قرار می‌گیرد.

بازی اول تیم ملی ایران روز یکشنبه گذشته در ورزشگاه اجوکیشن سیتی مقابل تیم فلسطین قرار گرفت و توانست با نتیجه 4 بر یک به پیروزی برسد. پیروزی در بازی امشب می‌تواند به معنی قطعی شدن صعود ایران از گروهش باشد.

اما نکته این است که ورزشگاه خلیفه خاطره خوبی برای بازیکنان تیم ملی ایران ندارد. یک سال و دو ماه پیش تیم ملی در این ورزشگاه در اولین بازی جام جهانی 2022 با نتیجه 6 بر دو مقابل تیم ملی انگلیس شکست خورد.

آن نتیجه و آن شکست برای تیم ملی و همه ایرانی‌ها بسیار آزاردهنده بود و یکی از سنگین‌ترین شکست‌های تاریخ تیم ملی ایران در همه دوران فعالیتش محسوب می‌شود. اما برای دو بازیکن به شکل ویژه‌تری تلخ بود.

این دو نفر هر دو دروازه‌بان‌های تیم ملی ایران هستند. علیرضا بیرانوند و سید حسین حسینی. آن روز بیرانوند در ترکیب اصلی تیم ملی ایران قرار گرفته بود. اما در دقیقه 15 و پس از برخورد شدید با سید مجید حسینی دچار شکستگی بینی شد و نتوانست به بازی ادامه بدهد. در نهایت در دقیقه 20 تعویض شد و از زمین بیرون رفت.

به جای او سید حسین حسین به زمین آمد. اما آن روز، روزِ تیم ملی ایران نبود و انگلیسی‌ها موفق شدند 6 بار دروازه حسینی را باز کنند! حسینی البته روی گل‌های خورده چندان مقصر نبود و شاید هر دروازه‌بان دیگری هم بود این گل‌ها را می‌خورد. اما خوردن 6 گل در یک بازی برای هر دروازه‌بانی یک روز تلخ می سازد.

حالا امشب تیم ملی در حالی مقابل هنگ کنگ قرار می‌گیرد که به احتمال زیاد بیرانوند باز هم دروازه‌بان اصلی است و حسینی به همراه پیام نیازمند روی نیمکت خواهند نشست. این بازی فرصت خوبی است که خاطره آن روز تلخ از ذهن همه ایرانی‌ها و به ویژه بیرانوند و حسینی پاک شود.

1359