عمانی‌ها برای صعود به جام جهانی 2026 روی برانکو حساب کرده‌اند!

عمانی‌ها برای صعود به جام جهانی 2026 روی برانکو حساب کرده‌اند!

پایگاه خبری فوتبالی – پاسخ منفی برانکو به پرسپولیس،   خیال فدراسیون فوتبال عمان را راحت کرده است.

به گزارش فوتبالی، ظهر امروز تکلیف برانکو ایوانکوویچ و باشگاه پرسپولیس با پاسخ منفی این مربی روشن شد. حالا دیگر پرسپولیسی‌ها می‌دانند که برانکو به تهران نمی‌آید و باید به دنبال مربی دیگری باشند.

با این اتفاق خیال فدراسیون فوتبال عمان هم از بابت ماندن برانکو راحت شده است. قرارداد برانکو با عمان تا پایان جام ملت‌های آسیا 2023 بود. البته صحبتی از پایان همکاری میان برانکو و فدراسیون فوتبال هم عمان نبود. اما قرار بود بعد از جام ملت‌های آسیا مذاکرات جدیدی بین طرفین صورت بگیرد.

درباره برانکو در عمان دو نگاه وجود دارد. نگاه هواداران و نگاه برخی از رسانه‌ها. هواداران تیم ملی عمان از برانکو و عملکردش در این تیم راضی هستند. پس از شکست عمان از عربستان در اولین بازی جام ملت‌های آسیا عمانی‌های حاضر در ورزشگاه این تیم را تشویق کردند.

اما برخی رسانه‌های عمان هم چندان از برانکو راضی نیستند و معتقدند عمان با این مربی بیش از چیزی که الان هست رشد نمی‌کند. بنابراین فدراسیون فوتبال باید به دنبال یک مربی با تفکرات جدید و متفاوتی باشد.

تفکر مدیران فوتبال عمان اما به تفکر هواداران نزدیک‌‌تر است. آنها با این مربی به دنبال اهداف دیگری هستند. تیم ملی عمان برای رسیدن به جام جهانی 2026 تلاش می‌کند.

عمان در مرحله اول انتخابی این مسابقات با تیم‌های مالزی، قرقیزستان و چین تایپه همگروه است. آنها در اولین مسابقه‌شان با 3 گل چین تایپه را شکست دادند و در مسابقه دوم با یک گل از قرقیزستان باختند. این شکست البته انتقادات زیادی را از برانکو در پی داشت اما مطمئنا عمان با برانکو از این گروه صعود می کند. نکته مهم این است که قاره آسیا در جام جهانی 2026، تعداد 8 یا 9 سهمیه دارد و عمانی‌ها فکر می‌کنند با برانکو شانس زیادی برای رسیدن به جام جهانی 2026 دارند. آنها تصور می‌کنند در حال حاضر هیچ گزینه‌ای بهتر از برانکو برای ادامه این مسیر ندارند. به همین دلیل برنامه‌ای برای تغییر برانکو ندارند و بعد از جام ملت‌های آسیا مذاکرات با برانکو را برای قرارداد جدید و هماهنگی‌های بعدی شروع خواهند کرد.

1359