گزارش ویژه/ نگاهی به پوشش سه شبکه تلویزیونی ایران در قطر؛ شبکه سه و نسیم با ماشین شخصی، شبکه ورزش با اتوبوس و مترو!

گزارش ویژه/ نگاهی به پوشش سه شبکه تلویزیونی ایران در قطر؛ شبکه سه و نسیم با ماشین شخصی، شبکه ورزش با اتوبوس و مترو!

پایگاه خبری فوتبالی - سه شبکه تلویزیونی ایرانی جام ملت‌های آسیا در قطر را به طور ویژه پوشش می‌دهند.

به گزارش فوتبالی، جام ملت‌های آسیا در قطر چند روزی هست که آغاز شده و این مسابقات خیلی زود به اتمام هفته اول مرحله گروهی خود رسیده است و فوتبال دوستان ایرانی پس از کسب برتری تیم ملی مقابل فلسطین در بازی اول، حال چشم انتظار دیدن عملکرد شاگردان امیر قلعه‌نویی در بازی دوم برابر هنگ‌کنگ هستند.

در این میان رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی با جدیت و تلاش زیادی در حال رصد و پوشش اتفاقات جام ملت‌ها هستند و در این راستا سه شبکه تلویزیونی ایرانی هم ویژه‌ برنامه‌های خود را به این تورنمنت مهم اختصاص داده‌اند.

مهم‌ترین شبکه و پرمخاطب‌ترین آن‌ها یعنی شبکه سه سیما هر شب ویدیوی آنلاین از محل برگزاری مسابقات و اردوی تیم ملی دارد. برنامه فوتبال برتر هر شب از شبکه سه سیما پخش می شود. نکته عجیب در برنامه‌های این شبکه آنجاست که محمدرضا احمدی به عنوان گزارشگر اعزامی به قطر مصاحبه‌های اختصاصی با بازیکنان تیم ملی را ترتیب نمی‌دهد و این شبکه به صورت آنلاین از هتل با ملی‌پوشان گفت‌وگو می‌کند و احمدی صرفاً گزارشگر بازیهای تیم ملی است و البته به اردوهای تیم های دیگر سر می زند و به عنوان مثال، با فیلیپ تروسیه، سرمربی تیم ملی ویتنام، مصاحبه کرد. احمدی تسلط خوبی به زبان انگلیسی دارد و این ماجرا می تواند به تیم اعزامی شبکه سه سیما، کمک کند. شبکه سه با توپ پر به قطر رفته و تیم اعزامی با خودروهای لوکس اجاره ای، تردد می کنند. خودروهایی که اجاره کمی هم ندارند و البته گزارشگران و تیم اعزامی شبکه سه از جابجایی با مترو و اتوبوس های رایگان و حتی تاکسی های اینترنتی و غیراینترنتی، خلاص می شوند.

اما در این بین شبکه نسیم هم به صورت ویژه با برنامه جام آرزوها وارد بحث فوتبال شده و آیتم‌ها و فیچرهای جالبی برای بازی‌ها و تیم ملی تدارک می‌بیند. این شبکه که ارتباط نزدیکی با تیم ملی دارد وعواملش در هتل تیم ملی حضور دارند، با برنامه‌ جام آرزوها یک استودیو در قطر دارد که میهمانان خارجی را به خود می بیند و مایکل اوون در قطر را رو کردند. در تهران هم پژمان بازغی مجری برنامه جام آرزوهاست و با جناب خان، مصاحبه ها و میهمانان ویژه ای و جذابی دارند. یحیی گل محمدی، علی پروین، نیکبخت واحدی و سارا منجزی، میهمانان این برنامه بوده اند. جام آرزوها یک تیم تولید محتوا هم در قطر دارد که آنها هم خودورهای لوکس اجاره کرده اند و با آن جابجا می شوند و وضعیت مالی خوبی دارند. اسکان آنها در هتل تیم ملی هم نشان می دهد که با توپ پر به دوحه رفته اند و انگار حق تصویر تیم ملی را هم در اختیار دارند. 

شبکه ورزش هم به عنوان یک شبکه تخصصی برنامه‌های خود را دارد ولی با امکانات کمتر نسبت به دو‌ شبکه مذکور فعالیت می‌کند. کارهای این شبکه را بیشتر محمد میر در قطر انجام می‌دهد و ارتباط زنده این مجری با استودیوی ویژه برنامه جام ملتهای آسیای شبکه ورزش در تهران برعهده اوست. تیم شبکه ورزش قابل قیاس با تیم شبکه سه و نسیم نیستند و البته خودروی لوکس اجاره ای ندارند و مثل دیگر رسانه های اینترنتی و غیراینترنتی، با شتل باس های رایگان جام ملتها تردد می کنند و حتی از مترو هم استفاده می کنند. در تهران هم جواد خیابانی، مهدی توتونچی و خداداد عزیزی، مجری استودیوی تهران هستند که تا امروز کلی سوژه و حاشیه جالب و فان آفریده اند که آخری اش تقابل و چالش جوادخیابانی با خداداد عزیزی، بر سر اینکه بازی تیم ها در مرحله بعدی جام به چه شکل است، بوده است. ویدیویی که وایرال شده و البته همه از هنرنمایی جدید خیابانی شوکه شده اند!

همچنین رادیو ورزش هم مهرزاد عطاران را به دوحه فرستاده و بازیهای ایران را به صورت زنده برای مخاطبان رادیو گزارش می کند. مهرزاد عطاران از گزارشگران خوش صدا و کاربلد شبکه ورزش است که رادیو ورزش در چند سال گذشته، گزارش بازیهای مهم را به او می سپارد. 

1997