گزارش آماری؛ همه تقابل های ایران و هنگ کنگ

گزارش آماری؛ همه تقابل های ایران و هنگ کنگ

پایگاه خبری فوتبالی- دیدار فردا ایران و هنگ کنگ هشتمین تقابل دو تیم است.

به گزارش فوتبالی، تقابل فردای دو تیم در جام ملتهای آسیا، تقریباً دو ماه پس از بازی دو تیم در دور دوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2026 و جام ملت‌های آسیا 2027 است که آن دیدار با برتری چهار بر صفر ایران به پایان رسید. 

تیم ملی هنگ کنگ در هفت بازی رسمی قبلی خود مقابل تیم ملی ایران در رقابت‌های مختلف طی 56 سال گذشته، نه تنها رنگ برد را ندیده بلکه حتی در گرفتن مساوی از ایران هم ناکام بوده است . 

هنگ کنگ در این هفت بازی، فقط یک گل به ایران زده و 18 گل دریافت کرده که نشان دهنده برتری قاطع تیم ملی ایران است.

دو تیم اولین بار در جام ملت های آسیا 1968 به مصاف هم رفتند که ایران با گل های بهزادی و جباری پیروز شد. دیدار دوم ایران هنگ کنگ در مقدماتی جام جهانی 1978 بود که ایران همانند بازی نخست با دو گل پیروز شد. گل های آن دیدار را کازرانی و جهانی به ثمر رساندند. در دیدار سوم این تیم که در همان مقدماتی جام جهانی 1978 انجام شد، ایران باز هم با گلزنی کازرانی و جهانی (2گل) و اینبار با نتیجه سه بر صفر از سد حریفش عبور کرد. 

چهارمین تقابل دو تیم در مقدماتی جام ملت های آسیا 1988 رقم خورد و ایران با دو گل قایقران و مرفاوی موفق شد هنگ کنگ را شکست دهد. پنجمین و ششمین تقابل از دو تیم در رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 قطر و مقدماتی جام ملت های آسیا 2023 بود که ایران، دو بر صفر و سه بر یک پیروز شد. گلهای ایران در این دو بازی را انصاری‌فرد (2گل)، آزمون، قلی‌زاده و امیری به ثمر رساندند و تک گل هنگ کنگ را هم سیو کوان وارد دروازه ایران کرد.

 آخرین تقابل ایران و هنگ کنگ برمی‌گردد به حدود دو ماه پیش که ایران با چهار گل پیروز شد و قاطع ترین برد خود در مقابل این تیم را رقم زد.

2636