برنامه‌ریزی پرهزینه ژاپن برای فوتبال پایه از زبان حاجیلو

برنامه‌ریزی پرهزینه ژاپن برای فوتبال پایه از زبان حاجیلو

پایگاه خبری فوتبالی - اصغر حاجیلو خاطره جالبی از سفر ۲۵ سال پیشش به برزیل دارد.

به گزارش فوتبالی، فوتبال ژاپن این روزها همه را در آسیا تحت تاثیر خود قرار داده و خیلی‌ها بر این باورند سامورایی‌ها شانس اصلی و مدعی جدی کسب قهرمانی جام ملت‌های آسیا هستند. کشوری که موفقیت‌های خود را مدیون فوتبال پایه قوی و سیستماتیک خود است و این موضوعی است که همواره مورد تاکید قرار دارد.

اصغر حاجیلو از پیشکسوتان فوتبال ایران که مدتی مسئول آکادمی باشگاه استقلال هم بود، در یک برنامه تلویزیونی، ضمن اشاره به دلایل پیشرفت ژاپن، خاطره جالبی از سفر ۲۵ سال پیش خود به برزیل نقل کرد تا مشخص شود فوتبال پایه چقدر برای ژاپنی‌ها مهم بوده است.

حاجیلو می‌گوید هنگام سفر به برزیل، به آکادمی زیکو در این کشور هم سر زده ودیده همه بچه‌ها ژاپنی هستند و وقتی دلیل این قضیه را پرسیده، متوجه شده هر ۴۵ روز یکبار، یک هواپیما با چهارصد بازیکن ۷، ۸، ۱۰ و ۱۲ ساله ژاپنی توسط کشور ژاپن به برزیل فرستاده می‌شوند تا اصول فوتبال را در آکادمی زیکو یاد بگیرند.

حاجیلو در ادامه می‌گوید این موضوع را با مدارس فوتبال ما مقایسه کنید و‌ آن کاری که باید انجام شود، صورت نمی‌گیرد و وقتی بازیکن در مدرسه فوتبال آموزش نبیند، نتیجه‌اش می‌شود این که کی‌روش می‌گوید فوتبالیست تیم ملی بلد نیست یک پاس بدهد و اصلا تاکتیک‌پذیر نیست.

1997