محسن عاشوری: پرسپولیسی بودن یحیی، دلیلی برای پایین آوردن توقعاتش نبود

محسن عاشوری: پرسپولیسی بودن یحیی، دلیلی برای پایین آوردن توقعاتش نبود

پایگاه خبری فوتبالی – مربی اسبق پرسپولیس تحلیل جالبی درباره دلیل جدایی یحیی گل‌محمدی از این تیم دارد.

به گزارش فوتبالی، محسن عاشوری که در اوایل سال 90 عضو کادر فنی پرسپولیس بود، درباره جدایی یحیی گل‌محمدی از این تیم می‌گوید:" با توجه به اینکه سابقه کار در باشگاه پرسپولیس را دارم، می‌دانم که باشگاه همیشه مشکل منابع مالی دارد. یحیی به آنجا رسید که نتوانست مطالبات خودش بگیرد و به خاطر همین استعفا داد. یکی از بدی‌های باشگاه پرسپولیس این است که فکر می‌کنند چون سرمربی از بدنه باشگاه آمده و بازیکن تیم بوده است پس باید توقعاتش را پایین بیاورد. این شرایط برای یحیی، استیلی، دایی، درخشان و خیلی از سرمربی‌های دیگر پرسپولیسی اتفاق افتاده است. طرفدار تیم بودن دلیلی برای برآورده نکردن پیش‌نیازها نیست. به همین دلیل بود که یحیی تصمیم گرفت برود".

از پیشکسوت پرسپولیس پرسیدیم آیا او با حضور برانکو در تیم موافق است؟ پاسخ عاشوری را بخوانید:" قطعا برانکو مربی توانمندی است اما اگر به ایران بیاید مطمئنا هزینه‌های زیادی دارد. اگر پولی برای آوردن برانکو به ایران است، چرا این پول را برای تقویت تیم یحیی هزینه نکردند. اگر برای یحیی خوب هزینه می‌کردند، او با درایتی که دارد تیم را تقویت می‌کرد."

آیا عاشوری با حضور سرمربی داخلی روی نیمکت پرسپولیس موافق است؟ او می‌گوید:" مربی‌های ایرانی بسیاری هستند که بتوانند تیم را هدایت کنند اما هواداران و باشگاه باید به مربی داخلی فرصت بدهند. چون در نیم‌فصل هستیم زمان حساسی است و کار بسیار سخت است."

عاشوری دلیل نتیجه نگرفتن پرسپولیس در نیم فصل اول را نداشتن بودجه کافی می‌داند:" پرسپولیس تیم بزرگی است و منابع قدرتمندی را می طلبد. تیمی که به آسیا می‌رود باید بودجه خوبی داشته باشد. با شرایط تیم می‌دانستم پرسپولیس در آسیا نتیجه خوبی نمی‌گیرد. به نظر من بودجه تیمهایی که به آسیا رفته بودند باید از بقیه تیمها بیشتر باشد‌. تیم های عربی ورود بازیکنان خارجی را افزایش دادند و از سایر تیمهای آسیایی پیشی گرفتند."

پیشکسوت پرسپولیس، هدایت موقت تیم توسط اوسمار ویرا را رفتاری حرفه‌ای می‌داند:" اوسمار دستیار اول یحیی بود و با استعفای گل‌محمدی، او باید سکان تیم را برعهده بگیرد. برای این مربی کلی هزینه شده است. وقتی قرارداد دارند باید حداکثر استفاده را از مربی ببرند. فوتبال حرفه ای اینگونه است. رفاقتی نیست که بگویند چون فلان سرمربی رفت پس مربی هم می رود. من دستیار دنیزلی در پرسپولیس بودم. دنیزلی استعفا داد. من موقتا مسئولیت تیم را برعهده گرفتم و بعد مانوئل ژوزه سرمربی پرسپولیس شد و من تیم را به او سپردم."

عاشوری هم مثل سایر پرسپولیسی‌ها، تاکید ویژه‌ای روی تقویت خط حمله این تیم دارد:" قطعا اولویت جذب بازیکن در خط حمله است. باید نفرات هجومی پرسپولیس تقویت شوند. با توجه به اینکه پورعلی‌گنجی مصدوم شده، باید در پست دفاع وسط بازیکن بگیریم. یک بازیکن هم در پست دفاع چپ نیاز داریم چون در این پست فقط علی نعمتی را داریم که این بازیکن هم پست اصلی‌اش دفاع وسط است. دیگر مهره‌ای که پرسپولیس می خواهد یک بازیکن در پست یاسین سلمانی است تا نبود او را جبران کند."

 

6768