گزارش ویژه/ اعضای هیات رییسه فدراسیون، 20 هزاردلار پاداش را پس دادند!

گزارش ویژه/ اعضای هیات رییسه فدراسیون، 20 هزاردلار پاداش را پس دادند!

پایگاه خبری فوتبالی– ماجراهای مربوط به پاداش دلاری اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال همچنان ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، در روزهای منتهی به شروع جام ملت‌های آسیا 2023 موضوع صدور مجوز واردات خودرو به بازیکنان تیم ملی فوتبال به عنوان پاداش صعود به جام جهانی 2022 سر و صدای زیادی به پا کرد.

این مجوز در همان روزها توسط دیوان عدالت اداری لغو شد و این در حالی بود که خیلی از بازیکنان کارهای مربوط به وارادت خودرو را انجام داده و هزینه‌های زیادی هم کرده بودند. البته هنوز امکان تغییر در رای دیوان عدالت اداری وجود دارد و حتی بازیکنان امیدوارند بتوانند خودروها را وارد کنند.

اما هفته گذشته اتفاق مشابهی افتاد. این بار خبر رسید سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال اعلام کرده است که پرداخت پاداش فقط به مربیان و بازیکنان تیم ملی مجاز بوده و برای سایر عوامل اعم از مدیران فدراسیون ها ممنوع است! البته کمتر کسی فکر می کرد، منظور این نامه، رقابتهای جام جهانی 2022 قطر باشد و به نظر می‌رسید این موضوع مربوط به موفقیت احتمالی تیم ملی در بازی‌های جام ملت‌های آسیا 2023 باشد که مسابقاتش هم‌اکنون در حال برگزاری است و ایران موفق شده در اولین بازی‌اش در این تورنمنت 4 بر یک فلسطین را شکست بدهد.

اما ظاهرا موضوع صرفا به تورنمنت حاضر و تورنمنت‌های بعدی نیست. بلکه همانطور که گفته شد، شامل تورنمنت‌های قبلی هم می‌شود. این یعنی اگر افرادی به جز بازیکنان و مربیان تیم، پاداشی به خاطر موفقیت‌ها گرفته‌اند باید پاداش ها را پس بدهند!

بدین ترتیب اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال که بابت برد تیم ملی مقابل ولز نفری 20 هزار دلار پاداش گرفته بودند باید این پاداش را برگردانند. البته همان زمان هم که خبر تعلق گرفتن این پاداش به اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال منتشر شد، خبر آمد که مهدی تاج، به عنوان رییس فدراسیون فوتبال، این پاداش را نگرفته است و همان اول کار پاداش را پس داده است اما دیگر اعضای هیات رییسه وضعیت متفاوتی داشتند. آنطور که ایسنا نوشته تعدادی از اعضای هیات رییسه مثل مهدی تاج، منصور قنبرزاده، احمدرضا براتی و بهرام رضاییان از گرفتن این مبلغ خودداری کرده بودند اما در آن هنگام میرشاد ماجدی دیگر عضو هیات رییسه گفته بود این پاداش حق ماست!

حالا ایسنا خبر داده است که هفته گذشته میرشاد ماجدی این پاداش را به خزانه فدراسیون فوتبال بازگردانده است. اما همین خبرگزاری نوشته که مشخص نیست مهدی محمد نبی، طهمورث حیدری، احسان اصولی، محمدرضا ساکت و خداداد افشاریان هم پاداش خودشان را بازگردانده‌اند یا نه.

در عین حال امروز خبرگزاری فارس خبر داده است که ظاهرا یکی از اعضای هیات رییسه که به تازگی پاداش خود را بازگردانده حدود 300 میلیون تومان برای تبدیل ریال به دلار ضرر کرده است. این ضرر هم به دلیل تغییر قیمت دلار از سال گذشته تا امروز بوده است!

مطمئنا نامه سازمان بازرسی، برای بازگرداندن این پاداش ها به خزانه فدراسیون فوتبال باعث شده تا این اتفاق بیفتد و اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، پاداش های 20 هزاردلاری که حدود یک میلیارد تومان می شود را به فدراسیون فوتبال پس داده اند.

1359