گزارش روز؛ پیشکسوتان پرسپولیس: مشکلات حل نشود، برانکو هم نتیجه نمی گیرد

گزارش روز؛ پیشکسوتان پرسپولیس: مشکلات حل نشود، برانکو هم نتیجه نمی گیرد

پایگاه خبری فوتبالی – نظر پیشکسوتان پرسپولیس درباره بازگشت احتمالی برانکو ایوانکوویچ به این تیم چیست؟

به گزارش فوتبالی، در شرایطی از برانکو به عنوان گزینه اصلی باشگاه پرسپولیس برای جانشینی یحیی گل‌محمدی نام برده می‌شود که هنوز تکلیف بازگشت این مربی کروات به فوتبال ایران معلوم نیست با این همه اکثریت پرسپولیسی‌ها امیدوارند که دوباره سرمربی تیم ملی عمان را روی نیمکت تیم محبوبشان ببینند.

گزارش زیر، ماحصل گفت و گوی خبرنگار فوتبالی با چند پیشکسوت پرسپولیس درباره این موضوع است.

جواد منافی می‌گوید:" به هرحال گل‌محمدی با آن همه افتخاراتی که برای پرسپولیس آورد از تیم جدا شد. تنها گزینه‌ای که هواداران بعد از یحیی با او خاطره خوشی دارند و خواستار او هستند برانکو است."

درست است که منافی از بازگشت برانکو استقبال می‌کند اما او هنوز نتوانسته جدایی یحیی را هضم کند:" یحیی باید چه کاری در پرسپولیس می‌کرد که نکرد؟ آیا این همه افتخاراتی که یحیی برای پرسپولیس آورد را برانکو می تواند بیاورد؟ تا مشکلات باشگاه حل نشود هیچ سرمربی در پرسپولیس نتیجه نمی‌گیرد. اگر برانکو بیاید کلی هزینه برای باشگاه دارد. خانه، ماشین، مترجم، بلیت و خیلی هزینه های دیگر را باشگاه باید پرداخت کند.پس چرا این بودجه را برای زمان گل‌محمدی صرف نکردند. مرغ همسایه غاز است. به هر حال برانکو هم برای پرسپولیس زحمت کشیده است."

منافی از بحث برانکو و یحیی رد می‌شود و به یک مساله مهمتر اشاره می‌کند:" می‌گویند پرسپولیس در این فصل خوب نتیجه نگرفته، با آن همه مصدومیت و بدشانسی‌هایی که تیم آورد بازهم خیلی خوب بود. پرسپولیس در خط حمله ضعف دارد. سرلک هم که سرباز است و پرسپولیس باید بازیکنی در آن پست جذب کند. اگر نتوانیم بازیکن بگیریم و تیم تقویت نشود هر سرمربی بیاید نتیجه نمی‌گیرد."

بهزاد داداش‌زاده هم مثل منافی، هنوز با جدایی یحیی گل‌محمدی کنار نیامده است:"  اگر باشگاه پول داشت چرا برای یحیی هزینه نکرد تا او را حفظ کند‌. برانکو که عاشق چشم و ابروی آقای درویش نیست. او پول م‌یخواهد و مفتی کار نمی‌کند. باشگاه باید برای هواداران و ما پیشکسوتان شفاف‌سازی کند. چرا این هزینه‌ها را برای تقویت تیم گل‌محمدی انجام ندادند."

داداش‌زاده عقیده دارد که اگر مشکلات باشگاه حل نشود برانکو هم نتیجه نمی‌گیرد:" ما اگر بازیکن نداشته باشیم چطور نتیجه بگیریم. اگر برانکو بیاید توقع داریم هم قهرمانی لیگ را برای پرسپولیس بیاورد و هم قهرمانی آسیا را‌. آقای دلبری گفته است گزینه‌های یحیی را جذب می‌کند خب چرا زمانی که یحیی سرمربی بود اینکار را نکردند و امکاناتی که یحیی می‌خواست را فراهم نکردند."

از  دید بازیکن اسبق پرسپولیس، تصمیم یحیی مبنی بر جدایی از این تیم، یک جورهایی درست بوده است:" می‌گویند چرا یحیی قهر می‌کرده، خب با این شرایط باشگاه، باید هم قهر می‌کرد. پس چه کار کند؟  اگر شرایط ایده آل را فراهم کرده بودند گل‌محمدی حتما می ماند."

بهروز رهبری‌فرد امیدوار است که آمدن برانکو یک نمایش و برای آرام کردن هواداران نباشد: اگر واقعا آقایان به دنبال آوردن برانکو باشند خوب است. می‌ترسم تمام اینها در حد حرف باشد. حس می کنم برای آرام کردن هواداران می گویند با برانکو مذاکره کردیم. بعید می‌دانم برانکو تیم ملی عمان را با آن همه امکانات رها کند و به تیم باشگاهی بیاید‌. تنها دلیلی که باعث می‌شود برانکو به ایران بیاید این است که او واقعا عاشق پرسپولیس باشد."

مدافع اسبق پرسپولیس، در ادامه صحبتهایش، درباره دلیل جدایی گل‌محمدی هم صحبت کرده است:" برای یحیی بستر امکانات را فراهم نکردند‌. الان زمان جدا شدن سرمربی نبود. ضعف در مدیریت باعث مشکلات پرسپولیس شد‌. من با یحیی تماس گرفتم که از او خواهش کنم تا آخر فصل بماند و پرسپولیس را قهرمان کند اما او گفت: نمی خواهند من در پرسپولیس باشم!"

فرزاد آشوبی، برانکو را گزینه مناسبی برای جانشینی یحیی می‌داند هر چند که او هم عقیده دارد مهمترین چیز برای پرسپولیس، آرامش است:" در شرایط الانِ پرسپولیس، برانکو بهترین گزینه است. برانکو به شرایط تیم آشناست البته باید بگویم که مشکلات باشگاه باید حل شود تا سرمربی بتواند موفق باشد. مهمترین اصل این است که پیش‌نیازهای یک باشگاه برآورده شود. آرامش و اطمینان در هر تیمی نیاز است. ادامه‌دار بودن مشکلات، کار را برای مربی بعدی هم سخت می‌کند."

بهنام سراج دیگر پیشکسوت پرسپولیس دلیل استعفای یحیی را مشکلات باشگاه می‌داند و می‌گوید: " وقتی یحیی با آن همه آرامش و متانتی که داشت قهر می‌کرد پس قطعا باشگاه مشکلات خیلی بزرگی دارد. اگر مشکلات حل نشود هر مربی دیگری بیاید نمی‌تواند کار کند. نظرم این است که وقتی گل‌محمدی از پرسپولیس رفت باید سرمربی‌ای بیاید که از یحیی بهتر باشد."

6768