رکورد دست نیافتنی سالیوان در اسنوکر؛ هدف بعدی او چیست؟

رکورد دست نیافتنی سالیوان در اسنوکر؛ هدف بعدی او چیست؟

پایگاه خبری فوتبالی- سالیوان با کسب هشتمین قهرمانی مسترز، ۲۳ عنوان قهرمانی در مسابقات سه‌گانه انگلستان را از آن خود کرد. 

به گزارش فوتبالی، رونی اُسالیوان یکی از پر افتخارترین بازیکنان اسنوکر تاریخ است که رکوردهای عجیب او تا سال‌ها دست‌نیافتنی خواهد ماند. وی به تازگی موفق شد قهرمانی مسترز ۲۰۲۴ را بدست بیاورد و با کسب این موفقیت، ۸ قهرمانی مسترز، ۸ قهرمانی یوکی چمپیون و ۷ قهرمانی جهانی را در کارنامه خود جای داده است.

او که تا به اینجا ۲۳ قهرمانی در مسابقات سه گانه انگلستان را دارد، باید به دنبال هشتمین قهرمانی جهان باشد تا بتواند هر سه قهرمانی را در یک فصل از آن خود کند. این کار در تاریخ فقط از دست سه نفر بر آمده است؛ استیو دیوس، مارک ویلیامز و ۲ بار هم استیفن هندری چنین رکوردی را ثبت کرده‌اند که اگر سالیوان بتواند باز هم قهرمان شود، می‌تواند جزو استثناهای جهان اسنوکر باشد.

جالب است که او اولین قهرمانی یوکی چمپیونشیپ خود را در سن ۱۷ سالگی و اولین قهرمانی مسترز را در ۱۹ سالگی کسب کرد. با این حساب او جوان‌ترین و پیرترین قهرمانی هر ۲ تورنمنت است و این هم یکی دیگر از رکوردهای دست نیافتنی سالیوان به حساب می‌آید.

7474