همه چیز از روز اول جام ملت‌های آسیا

همه چیز از روز اول جام ملت‌های آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- مینامینو و اکرم عفیف با 2 گل استارت قدرتمندی در روز اول داشتند و نام خود را در لیست مدعیان آقای گلی کمی پررنگ‌تر کردند و این لیست البته در بازی گروه‌های بعدی پربارتر شد.

به گزارش فوتبالی، سه  تیم در دو روز اول بازی‌های جام ملت‌های آسیا موفق به ثبت 4 گل مقابل حریفان خود شدند. ایران، ژاپن و اردن. ژاپن و ایران دو تیمی که در این جام قرار است از تقابل آن‌ها و قیاس با یکدیگر زیاد بخوانیم و بشنویم. 

تیم تحت هدایت هاجیمه موریاسو که به زدن گل به رقبای سرشناس‌تر مشهور است این بار هم ویتنام را به این سرنوشت دچار کرد. البته آنها 2 گل هم دریافت کردند و با تفاضل کمتری نسبت به ایران پیروز شدند. با این حال باید منتظر بازی‌های پرگل دیگری هم از ژاپنی‌ها بود، تیمی که در 7 بازی اخیر خود 32 گل زده است!

ژاپن و ایران تیم‌های فرصت طلبی هم بودند و با 15 و 12 شوت توانستند به 4 گل دست پیدا کنند که آمار خوبی است. البته نباید از سطح حریف هم گذر کرد که در این آمار تاثیرگذار بوده است. اردن هم میهمان ناخوانده‌ای است که برد بهتری نسبت به دو تیم دیگر به دست آورد و 4 بر صفر مالزی را شکست داد و این تعداد گل را از روی 14 شوت به سمت دروازه حریف به دست آورد.

ایران و ژاپن با وجود فاصله فنی بسیار زیاد با حریف نتوانستند در جدول کلین‌شیت‌ها نام خود را ثبت کنند و هر دو دروازه‌بان دروازه خود را باز شده دیدند. یزید عبدالله از اردن اما توانست این کار را انجام بدهد.

ژاپن در روز نخست در بخش دیگری هم نماینده داشت و آن بخش دوگله‌های جام بود. میناموی نام آشنا با دو گلی که زد توانست به همراه اکرم عفیف از تیم میزبان دوگله روز اول لقب بگیرد. تیم ملی ایران بازیکنی با 2 گل نداشت تا نامش در این بخش خالی باشد. برد اردن جدول بهترین گلزنان را حسابی تکان داد. محمد المردی و موسی تماری هر کدام با 2 گل در اولین بازی به این جدول راه پیدا کردند. لی کانگ این از کره‌جنوبی هم دیگر دو گله جام تا در اولین بازی است.

یکی از آمار جالب بازی در روز نخست مربوط به تیم ملی امارات بود. تیمی که هر 2 پنالتی روز اول را به خودش اختصاص داد. 3 صحنه مشکوک که به بررسی با وی ای آر انجامید و 2 پنالتی امارات را صاحب رکورد جالبی در روز نخست کرد. البته این‌جا باز هم به اردن می‌رسیم که یکی از پنالتی‌ها را به نام خود کرد.

یک برد از اردن آن‌ها را در همه بخش‌ها رکورددار کرد. با این برد سامان قدوس در جدول پاس گل‌ها هم شریک پیدا کرد. یازان النعمت با دو پاس گل خودش را به کنار قدوس رساند.

4326