گزارش ویژه/ چرا طارمی به فلسطین گل نزد؟

گزارش ویژه/ چرا طارمی به فلسطین گل نزد؟

پایگاه خبری فوتبالی – در گل‌‌هایی که ایران مقابل فلسطین زد مهدی طارمی هیچ سهمی نداشت.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران دیشب در اولین بازی مرحله گروهی جام ملت‌‌های آسیا موفق شد با 4 گل فلسطین را شکست بدهد. گل‌های تیم ملی را در این مسابقه کریم انصاری‌فرد، شجاع خلیل زاده، مهدی قایدی و سردار آزمون زدند.

در این میان این که مهدی طارمی نتوانست گلی بزند برای همه فوتبالدوستان ایرانی تعجب‌آور بود. قبل از شروع مسابقه از هر کسی درباره گلزنان احتمالی ایران می‌پرسیدند نام یک نفر در همه جواب‌ها مشترک بود: «مهدی طارمی». اما روند بازی به گونه‌ای پیش رفت که طارمی نتوانست سهمی در گل‌های ایران داشته باشد.

البته که این به این معنی نیست که طارمی دیروز بد بازی کرد. اتفاقا از یک نگاه حرفه‌‌ای و درست می‌شود به این نتیجه رسید که طارمی یک از بهترین بازیکنان تیم ملی مقابل فلسطین بود. اما با ماموریتی متفاوت. او وظیفه داشت گاهی از محوطه جریمه فلسطین بیرون بیاید و مدافعان فلسطین را همراه خودش بیرون بکشد تا فضا برای بقیه مهاجمان تیم ملی باز شود. این ترفند جواب داد و طارمی بارها و بارها خودش اسیر یارگیری فشرده فلسطین شد اما بقیه مهاجمان تیم ملی فضای بیشتری پیدا کردند. 

از همان دقیقه اول می‌شد فهمید که هدف اصلی مدافعان فلسطین مهار طارمی و ندادن فرصت گل به اوست. روی 3 گل ایران مهدی در نزدیکیِ توپ قرار داشت اما او کسی نبود که ضربه آخر را می‌زد. در واقع می‌شود این طور گفت که طارمی نقش طعمه را بازی می‌کرد. او حواس مدافعان فلسطین را به خودش معطوف می‌کرد و این باعث می‌شد سایر مهره‌های هجومی تیم ملی آزادی عمل بیشتری داشته باشند.

تنها روی گل اول بود که طارمی خودش را از کمند مدافعان فلسطین آزاد کرد و در منطقه‌ای دور از آنها قرار داشت. روی گل دوم توپی سامان قدوس ارسال کرد دقیقا از جلوی سر طارمی عبور کرد و زیر پای خلیل زاده افتاد.

روی گل سوم حرکت بدون توپ مهدی طارمی کاری کرد که همه مدافعان فلسطین او را تعقیب کنند. به این ترتیب قایدی آزاد شد و در موقعیتی مناسب توانست گل سوم را بزند. در گل چهارم هم طارمی یک لحظه از بین مدافعان گریخت و می‌رفت که ضربه نهایی را بزند اما سردار چند صدم ثانیه زودتر رسید و توپ را تبدیل به گل کرد.

طارمی در این بازی گلی نزد اما نقش مهمی در روند بازی تیم ملی داشت. او بازیکن توانمند و تاکتیک‌پذیری است. در بازی‌های بعدی که تیم‌‌ها به این شدت دفاع نمی‌کنند فضا برای هم بازتر خواهد شد و می‌توانیم منتظر گلزنی او باشیم.

گزارش از پانیذ فرحناک

1359