احتمال بازگشت قاسم‌پور به وزن ۸۶ کیلوگرم

احتمال بازگشت قاسم‌پور به وزن ۸۶ کیلوگرم

پایگاه خبری فوتبالی- شایعاتی شنیده شده مبنی براینکه کامران قاسم‌پور قرار است در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی بگیرد.

به گزارش فوتبالی، مسابقات کشتی آزاد و فرنگی رنکینگ جهانی در حالی به میزبانی کرواسی به پایان رسید که در کشتی آزاد در برخی از اوزان رویدادی برای رسیدن به المپیک بود که می‌توان به وزن ۱۲۵ کیلوگرم و ملی‌پوش شدن امیرحسین زارع در المپیک پاریس اشاره کرد‌. 

آذرپیرا درخشید

اما در وزن ۹۷ کیلوگرم اتفاقات مهمی رخ داد که ممکن است حتی در آینده ۲ کشتی‌گیر کشورمان تاثیرگذار باشد. کامران قاسم‌پور و امیرعلی آذرپیرا ملی‌پوشان کشورمان در این اوزان بودند که آذرپیرا با شگفتی‌سازی و برتری مقابل کایل اسنایدر طلا گرفت. 

کامران قاسم‌پور که بعد از یکسال دوری به دلیل آسیب‌دیدگی در وزن جدید روی تشک رفته بود با شکست مقابل اسنایدر به فینال نرسید و مدال برنز این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. 

بازگشت قاسم‌پور به ۸۶ کیلوگرم؟

باتوجه به نتایج به دست آمده حالا شایعات جدیدی به گوش می‌رسد مبنی براینکه این احتمال وجود دارد کامران قاسم‌پور به وزن ۸۶ کیلوگرم برگشته و شانس خود را برای المپیک در این وزن امتحان کند اما همه چیز به وضعیت حسن یزدانی بستگی دارد. 

حسن یزدانی دارنده مدال طلای المپیک و جهان به دلیل جراحی کتف مدت‌ها از میادین به دور خواهد بود و حضور او در المپیک پاریس با اما و اگرهای زیادی همراه است. وی که در وزن ۸۶ کیلوگرم در مسابقات جهانی صربستان سهمیه المپیک گرفت، بعد از کسب مدال طلای بازی‌های آسیایی کتف خود را به دست جراحان سپرد و در حال حاضر مشغول به فیزیوتراپی است. 

شایعات شنیده شده حکایت از این دارد در صورتی که یزدانی به المپیک نرسد احتمال دارد کادر فنی روی کامران قاسم‌پور سرمایه‌گذاری کند. این کشتی‌گیر پیش از این در وزن ۸۶ کیلوگرم مبارزه می‌کرد اما در انتخابی‌ها نتوانست یزدانی را شکست دهد به همین دلیل به وزن ۹۲ کیلوگرم آمد و توانست در این وزن طلای جهان را بگیرد. 

وی بعد از یکسال دوری تصمیم گرفت در وزن ۹۷ کیلوگرم روی تشک برود اما به نظر می‌رسید از نظر قدرت بدنی و وزنی آمادگی رقابت در این وزن را ندارد. حالا باید دید تا مسابقات قهرمانی آسیا که سال آینده برگزار می‌شود و با پایان مسابقات کسب سهمیه المپیک چه تصمیماتی گرفته خواهد شد و وضعیت یزدانی چطور پیش می‌رود. 

وفایی‌پور همچنان مدعی است

هادی وفایی‌پور دیگر مدعی وزن ۸۶ کیلو محسوب می‌شود. اگرچه وی به دلایلی خاص نتوانست در زاگرب روی تشک برود اما همچنان در چرخه خواهد بود تا رقابت‌های آینده تکلیف این وزن را مشخص کند. علی سوادکوهی هم کشتی‌گیری است که در این وزن خوب ظاهر شده و در حال حاضر در اردوی ملی است اما در نهایت زمان مشخص خواهد کرد کدام کشتی‌گیر دوبنده ملی ۸۶ کیلو را خواهد پوشید. 

7474