جمله‌ای از بلاژویچ که زندگی فوتبالی یحیی گل‌محمدی را تغییر داد

جمله‌ای از بلاژویچ که زندگی فوتبالی یحیی گل‌محمدی را تغییر داد

پایگاه خبری فوتبالی- یکی از نکات جالب مصاحبه تلویزیونی دیشب سرمربی مستعفی پرسپولیس، اشاره او به تلخ‌ترین گل دوران ملی‌اش و ماجرای بعد از آن بود. 

 به گزارش فوتبالی، ماجرا به پلی اف جام جهانی 2002 برمی‌گردد که تیم دوست داشتنی میروسلاو بلاژویچ، برای رسیدن به جام جهانی، باید از سد ایرلند عبور می‌کرد.

دیدار رفت دو تیم در ایرلند، با دو گل به سود میزبان به پایان رسید و در دیدار برگشت، گل دقیقه 90 یحیی گل‌محمدی، هیچ سودی برای تیم ملی نداشت تا ایران در حضور تماشاگرانش، از رسیدن به جام جهانی باز بماند.

 یحیی گل‌محمدی که در آن مقطع 31 ساله بود بعد از بازی شرایط بدی داشت و به گفته خودش دنیا بر سرش خراب شده بود و او فکر می‌کرد که با توجه به سن و سالی که دارد دیگر نمی‌تواند در جام جهانی بازی کند اما میروسلاو بلاژویچ جمله‌ای خطاب به یحیی می‌گوید که یک جورهایی در سرنوشت او تاثیرگذار بوده است.

به گفته سرمربی سابق پرسپولیس، سرمربی وقت تیم ملی در رختکن به مدافع تیمش گفته بود که  زندگی برای تو ادامه‌دار خواهد بود. جمله‌ای که برای یحیی تبدیل به انگیزه‌ بزرگی شد و او نه تنها در دوره بعدی جام جهانی حضور داشت بلکه موفق شد در بازی اول تیم ملی، دروازه مکزیک را هم باز کند.

 

9098