سوژه روز؛ بازگشت شجاع – کنعان به ورزشگاه پر از خاطره

سوژه روز؛ بازگشت شجاع – کنعان به ورزشگاه پر از خاطره

پایگاه خبری فوتبالی – ورزشگاه اجوکیشن سیتی میزبان اولین بازی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا 2022 خواهد بود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران فردا در اولین بازی‌اش در جام ملت‌های آسیا 2023 مقابل تیم ملی فلسطین قرار می‌گیرد. این بازی از ساعت 21:00 با قضاوت عبدالرحمان الجاسم در ورزشگاه «اجوکیشن سیتی» در شهر الریان برگزار می‌شود.

این ورزشگاه که 44667 نفر گنجایش دارد در جام جهانی 2022 قطر هم مورد استفاده قرار گرفت. بازی‌های لهستان – عربستان، دانمارک – تونس، فرانسه – تونس، اروگوئه – کره جنوبی، مراکش – اسپانیا و برزیل – کرواسی در همین ورزشگاه برگزار شد.

همان طور که خواندید هیچ کدام از بازی‌های تیم ملی ایران در جام جهانی 2022 در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار نشد اما دو بازیکن تیم ملی از طریق حضور در لیگ قهرمانان آسیا تجربه حضور در این ورزشگاه را دارند.

در فصل 2020 لیگ قهرمانان آسیا و پس از شیوع کرونا، کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفت مسابقات را به صورت متمرکز در کشور قطر برگزار کند. پرسپولیس که قبل از شیوع کرونا دو بازی خارج از خانه برگزار کرده بود ناچار شد بقیه بازی‌هایش را در کشور قطر برگزار کند

در میان این بازی‌های دو بازی رفت و برگشت با تیم التعاون عربستان، بازی برگشت با الدحیل قطر در مرحله گروهی و بازی با السد در مرحله یک هشتم نهایی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی برگزار شد.

پرسپولیس در آن مسابقات در هر دو بازی التعاون را برد اما به الدحیل باخت با این وجود به عنوان تیم اول از گروهش صعود کرد. در مرحله یک هشتم نهایی به تیم قدرتمند السد قطر برخورد کرد و توانست در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با گل دقیقه 88 عیسی آل کثیر به برتری برسد.


در آن مسابقات شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی‌زادگان زوج میانی خط دفاع پرسپولیس بودند و 4 بار همراه با این تیم در ورزشگاه اجوکیشن سیتی به زمین رفتند. این دو نفر الان هم در اردوی تیم ملی حضور دارند و فردا در صورت تشخیص امیر قلعه‌نویی برای بازی با فلسطین در ترکیب تیم ملی قرار خواهند گرفت و یک بار دیگر بازی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی را تجربه می‌کنند.

1359