قطر – لبنان ؛ جدال مربیان جدید

قطر – لبنان ؛ جدال مربیان جدید

پایگاه خبری فوتبالی– مسابقه افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات جام ملتهای آسیا امشب بین تیم های قطر و لبنان در ورزشگاه لوسیل برگزارخواهد شد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی قطر که در دوره قبلی مسابقات در سال ۲۰۱۹ امارات به مقام قهرمانی رسید، با حضور ستارگان مطرح خود شامل "معزعلی"، "اکرم عفیف"، "خوخی بوعلام" و"حسن الهیدوس" رقابتهای این دوره را شروع می کند.

تیم ملی قطر پیش از حضور در مسابقات جام ملتهای آسیا، دررقابتهای جام طلایی کونکاکاف و مسابقات چهارجانبه اردن شرکت کرد.

این تیم در بازیهای دوستانه اخیر برابر کامبوج ۳ بر صفر برنده شد و مقابل اردن ۲ بر یک مغلوب شد.

درسوی مقابل لبنان در این جام از بازیکنان باتجربه خود که برخی از آنها در خارج از کشور هم بازی می کنند استفاده می کند.

"مهدی خلیل" دروازه بان با تجربه تیم الفیصلی اردن، "العهد نورمنصور" در خط دفاع، "قاسم الزین" و دو برادر به نام های "جورج ملکی" و "روبرت ملکی" از بازیکنان مطرح کنونی تیم ملی لبنان هستند.

وجه تشابه کنونی این دوتیم تغییر سرمربیان است که انگیزه آنها را برای کسب موفقیت افزایش می دهد.

تیم ملی لبنان در بازیهای تدارکاتی اخیر برابر اردن با ۲ گل برنده شد و مقابل عربستان با یک گل مغلوب شد.

تیم ملی قطر بعد از برکناری "کارلوس کی روش" که تنها ۱۰ ماه سرمربی این تیم بود ، "مارکز لوپز" مربی اسپانیایی را به خدمت گرفت و او با توجه به تجربه اش در لیگ قطر و سابقه سرمربیگری تیم الوکره، ماموریت دشواری برای موفقیت در جمع «عنابی ها» خواهد داشت.

در سوی مقابل فدراسیون فوتبال  لبنان هم حدود یک ماه قبل از شروع مسابقات با "نیکولا یورچیفیچ" قطع همکاری کرد و سکان هدایت تیم ملی بزرگسالان این کشور را به "میودراگ رادولوویچ" از مونته نگرو سپرد.

تیم های ملی قطر و لبنان از سال ۱۹۹۸ تاکنون ۹ بازی با هم انجام داده اند که که قطر در ۷ بازی برنده شده و دو مسابقه هم با تساوی به پایان رسیده است.

آخرین مصاف این دو تیم در دوره قبلی مسابقات جام ملتهای آسیا بود که قطر با گل های "بسام هشام الراوی" و "معز علی" به برتری ۲ بر صفر رسید.

1979