بخت اول قهرمانی آفریقا از نگاه اوپتا

بخت اول قهرمانی آفریقا از نگاه اوپتا

پایگاه خبری فوتبالی- اوپتا سنگال را شانس اول قهرمانی جام ملت های آفریقا معرفی کرد.

به گزارش فوتبالی ، از دیدگاه اوپتا چهار تیمی که  بیش ترین شانس را برای قهرمانی جام ملت های آفریقا دارند سنگال، ساحل عاج، مراکش و الجزایر هستند و به تیم هایی مانند مصر و نیجریه و کامرون شانسی داده نشده است. سی و چهارمین دوره مسابقات فوتبال جام ملت‌های آفریقاست که هر دو سال یک بار توسط کنفدراسیون فوتبال آفریقا برگزار می‌شود. برای دومین بار است که ساحل عاج میزبان این مسابقات است . جایی که آنها اولین بار در سال ۱۹۸۴ میزبان این تورنمنت بودند. در ۳ ژوئیه ۲۰۲۲، کنفدراسیون فوتبال آفریقا تصمیم گرفت به دلیل نگرانی های ناشی از نامطلوب بودن آب و هوای تابستانی در ساحل عاج، برگزاری این دوره را به ۱۳ ژانویه تا ۱۱ فوریه ۲۰۲۴ موکول کند.

حضور بازیکنان بزرگی مانند ویکتور اوسیمن، محمد صلاح، سادیو مانه، محمد کودوس، اشرف حکیمی و آندره اونانا و ستارگان زیادی دیگری که در حال رقابت خوتهند بود، می تواند این دوره از رقابت ها را به بهترین دوره در تاریخ جام ملت های آفریقا تبدیل کند.

در دوره قبلی این رقابت ها در کامرون و در فینال که در شهر یائونده پایتخت کامرون برگزار شد، دو تیم سنگال و مصر در وقت‌های عادی و اضافه موفق نشدند دروازه‌های یکدیگر را باز کنند و کار به ضربات پنالتی کشید. سادیو مانه با به ثمر رسدن آخرین پنالتی، پیروزی ۴ بر ۲ شیرهای سنگالی را بر یاران محمد صلاح و شاگردان کارلوس کی‌روش به سرانجام رساند و تیم آلیو سیسه قهرمان رقابت ها شد.

۱۰۰۹