رکورد ویژه علی دایی در جام ملت های آسیا

رکورد ویژه علی دایی در جام ملت های آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- علی دایی با 14 گل زده بهترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا به شمار می‌آید.

به گزارش فوتبالی، اسطوره فوتبالی ایران که در 3 دوره جام ملت‌های آسیا با پیراهن ایران به میدان رفت و در مجموع توانست در 16 مسابقه حضور پیدا کند علاوه بر اینکه فرصت گلزنی در هر 3 دوره را به دست آورد شمار گل‌های خود را هم در تمامی بازی‌هایی که به میدان رفت به عدد 14 رساند تا از جام ملت‌های آسیا 2004 به بعد عنوان برترین گلزن تاریخ جام ملت‌های آسیا را از آن خود کند. رکوردی که به نظر نمی‌آید حالا حالا به دست کسی شکسته شود و از مالکیت دایی خارج شود.

بعد از علی دایی لی دونگ کوگ کره‌ای که اتفاقا سابقه گلزنی به ایران در جام ملت‌های آسیا 2000 را دارد هم با 10 گل زده در رده دوم قرار دارد. اما پایین‌تر از او علی المبخوت اماراتی و المعز علی قطری با 9 گل زده قرار دارند که فرصت این را دارند که با درخشش در این دوره از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا شمار گل‌های خود را افزایش دهند و البته خودشان را به علی دایی نزدیک و نزدیک تر کنند.

یکی از مهم‌ترین رکوردهای علی دایی در جام ملت‌های آسیا در دوره قبلی توسط المعز علی قطری شکسته شد. علی دایی در جام ملت‌های آسیا 1996 که تیم ملی به مدال برنز مسابقات دست یافت توانست 8 بار برای ایران گلزنی کند که این آمار تا پیش از جام ملت‌های آسیا 2019 توسط هیچ بازیکنی تکرار نشده بود اما در نهایت توسط مهاجم قطری که در حیث گلزنی خارق‌العاده عمل کرد و در 7 مسابقه 9 گل به ثمر رساند شکسته شد.

9098