روش‌های جالب بارسلونا برای تامین هزینه‌های نوسازی نیوکمپ

روش‌های جالب بارسلونا برای تامین هزینه‌های نوسازی نیوکمپ

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا در حال فروش چمن نیوکمپ در استادیوم‌های کوچک و الماس‌هایی به ارزش 15000 یورو برای جمع آوری بودجه جهت نوسازی استادیوم جدید خود است.

به گزارش فوتبالی، یکی از غول‌های لالیگا تا این لحظه مبلغی حدود 1.6 میلیارد دلار برای نوسازی ظاهری نیوکمپ هزینه کرده‌ است. ظاهر جدیدی که لاپورتا برای نیوکمپ در نظر گرفته بسیار تماشایی است اما این زیبایی هزینه‌های زیادی را تا به این جای کار برای بارسلونا به همراه داشته است. بارسا که در حال حاضر بازی‌های خود را در ورزشگاه 54 هزار نفری المپیک برگزار می‌کند، انتظار می رود در فصل 2025-2026 به نیوکمپ بازگردد. مسئولان بارسلونا برای تامین مخارج مالی نوسازی نیوکمپ راه‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده‌اند.

یکی از راه‌های درآمدزایی باشگاه بارسلونا فروش چمن فعلی در ماکت‌های نمادین استادیوم نیوکمپ است. به گفته روابط عمومی باشگاه، هواداران هم‌اکنون می‌توانند چمن اصلی نیوکمپ را از طریق فروشگاه رسمی باشگاه خریداری کنند. این چمن که به صورت نمادین در ماکت استادیوم نیوکمپ عرضه می‌شود با قیمت 49.99 یورو به فروش می‌رسد. این چمن را می توان در قالب متاکریلات با قیمت 79.99 یورو یا در یک قاب چوبی با قیمت 419.99 یورو نیز تهیه کرد.

بارسلونا همچنین مجموعه‌ای از جواهراتی که الماس‌های ساخته شده از کربن چمن نیوکمپ هستند را به قیمت حدودی بین 2500 تا 15000 یورو به فروش می‌رساند. بلوگرانا ادعا می‌کند تمام محصولات مرتبط با چمن "به صورت نامحدود" ظاهر طبیعی خود را حفظ می‌کنند. قبل از بارسلونا، حریف دیرینه و سنتی آنها یعنی رئال مادرید، نوسازی سانتیاگو برنابئو را به شکلی زیبا و جذاب به پایان رساند و باید منتظر ماند و دید که آیا بارسایی‌ها، پروژه نوسازی نیوکمپ جدید خود را یک سر و گردن بالاتر از استادیوم حریف به اتمام می‌رسانند یا نه.

1369