برگزاری مجمع سالیانه کمیته ملی پارالمپیک

برگزاری مجمع سالیانه کمیته ملی پارالمپیک

پایگاه خبری فوتبالی- مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی پارالمپیک با حضور وزیر ورزش و همچنین رئیس کمیته پارالمپیک برگزار شد.

به گزارش فوتبالی، بیست و سومین مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی پارالمپیک از ساعت 9 صبح امروز در محل این کمیته برگزار شد.

در این مجمع کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان ، غفور کارگری و کمال جوانمرد رئیس و دبیر اجرایی کمیته ملی پارالمپیک، محمد پولادگر و مریم کاظمی‌پور نواب رئیس کمیته پارالمپیک، سینا کلهر معاون وزیر ورزش و سایر اعضای مجمع حضور داشتند. در آغاز مجمع 32 نفر از اعضا حضور داشتند و مجمع رسمیت پیدا کرد.

در ابتدای این مجمع کمال جوانمرد دبیر اجرایی کمیته پارالمپیک گزارشی از عملکرد کاروان ایران در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ارائه کرد.

وی همچنین اشاره‌ای به رویدادهای پیش‌رو در سال 1403 یعنی بازی‌های پارالمپیک پاریس و همچنین برگزاری اردوهای بازی‌های پاراآسیایی جوانان در تاشکند کرد.

در ادامه گزارش حسابرس مستقل و صورت‌های مالی خوانده شد و توسط اعضا مورد تایید قرار گرفت. حسابرس عملکرد کمیته در این بخش را منصفانه، یعنی از روی انصاف و عدالت عنوان کرد.

سپس امیر ماندگار فرد بازرس کمیته پارالمپیک، گزارش خود پیرامون عملکرد بخش‌های مختلف و اقدامات صورت گرفته را عنوان کرد و مورد تایید اعضای مجمع قرار گرفت.

تجلیل از خانواده مرحوم علیرضا صفارزاده مشاور عالی رئیس کمیته ملی پارالمپیک، بخش دیگری از مجمع امروز بود.

در مجمع امروز انتخابات برای معرفی خزانه‌دار نیز برگزار شد و حامد میرزاحسینی به عنوان خزانه‌دار انتخاب و معرفی شد. برای انتخاب خزانه‌دار با توجه به اینکه فقط یک کاندیدا حضور داشت و به همین دلیل اعضای مجمع ، دست خود را به نشانه تایید بالا بردند و میرزاحسینی مسئولیت خزانه‌داری را برعهده گرفت. پیش از این خانم نعیمی به عنوان خزانه‌دار فعالیت می‌کرد.

همچنین محمدتقی نامی با رای اعضای مجمع به عنوان مسئول مبارزه با پولشویی معرفی شد.

در ادامه، برخی اعضای مجمع نظرات خود را پیرامون مسائل مختلف عنوان کردند. هادی رضایی با انتقاد از شرایط برخی از رشته‌های جدا شده از فدراسیون جانبازان و توان یابان گفت: برخی رشته‌ها از زمانی که از فدراسیون جدا شده‌اند، حتی مسابقه قهرمانی کشور در آنها برگزار نشده است. ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم نیز فراهم نشده است. وی خواستار تشکیل یک کارگروه به منظور بررسی تغییرات شد تا موارد مربوط، حتی بازگشت برخی رشته‌ها به فدراسیون جانبازان مورد بررسی قرار بگیرد.

داوود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس گفت: کمیته پارالمپیک در طول یک سال گذشته هیچ کمک مالی به فدراسیون ما نکرد. اگر بنا بر حمایت است، کارها را انجام می‌دهیم ، اما اگر قرار است کمک نشود، رشته پاراتنیس را به فدراسیون برگردانیم.

هادی ساعی رئیس فدراسیون تکواندو نیز گفت: خواهش می‌کنم کارهای پاراتکواندو درخصوص اردوها و تدارکات را خودتان انجام بدهیم و ما در ثبت‌نام ها کمک می‌کنیم؛ نه پول می‌خواهیم و نه پاداش و پول ورزشکاران را نیز به حساب خودشان واریز کنید. ما پیگیر مصلحت ورزشکار هستیم. آقای کارگری ما با شما نامه نگاری می‌کنیم اما پاسخ نمی‌دهید. من تا امروز کارها را انجام داده‌ام اما دیگر انجام نمی‌دهم.  غفور کارگری هم گفت که موارد مختلف بررسی می‌شود تا نتیجه‌گیری لازم صورت بگیرد.

مهرداد علیقارداشی رئیس فدراسیون تنیس روی میز هم گفت: آماده هستیم مثل قبل کارهای بین‌الملل را انجام بدهیم. واگذاری انجام سد، اما اقدامات مقدماتی درباره زیرساخت‌ها صورت نگرفت. هر تصمیمی که به نفع رشته‌ها باشد، تمکین می‌کنیم.

غفور کارگری رئیس کمیته ملی پارالمپیک هم عنوان کرد: نظر من درباره واگذاری رشته‌ها موافق نبود و الان قائل به این هستیم که باید این شرایط بررسی مجدد شود.

سخنرانی غفور کارگری و کیومرث هاشمی بخش‌های دیگر این مجمع بودند.

7474