شروع مسیر المپیکی کامران قاسم‌پور از زاگرب/ بازگشت قهرمان جهان به تشک بعد از ۳۲۷ روز

شروع مسیر المپیکی کامران قاسم‌پور از زاگرب/ بازگشت قهرمان جهان به تشک بعد از ۳۲۷ روز

پایگاه خبری فوتبالی- آخرین مسابقه‌ای که کامران قاسم‌پور در آن حضور داشت، فینال باشگاه‌های جهان بود و او حالا بعد از ۳۲۷ روز پنجشنبه هفته جاری در زاگرب روی تشک خواهد رفت.

به گزارش فوتبالی، طبق برنامه اعلام شده از سوی میزبان، تورنمنت رنکینگ‌دار زاگرب که قرار است طی روزهای 20 تا 24 دی ماه برگزار شود، در روز اول (چهارشنبه هفته جاری) به رقابت اوزان 57، 61، 65، 70، 74 و 86 کیلوگرم اختصاص دارد و در روز دوم نیز آزادکاران چهار وزن 79، 92، 97 و 125 کیلوگرم مقابل حریفان قرار خواهند گرفت.

بنابراین دو نماینده 97 کیلوگرم ایران که در این رقابت‌ها ثبت‌نام شدند، روز 21 دی ماه روی تشک خواهند رفت. براین اساس کامران قاسم‌پور و امیرعلی آذرپیرا که قرار است ملی‌پوش اعزامی به مسابقات گزینشی آسیایی براساس عملکرد این دو نفر در زاگرب انتخاب شود، در این روز کشتی خواهند گرفت.

قاسم‌پور قرار بود نماینده 92 کیلوگرم کشتی آزاد ایران در مسابقات جهانی 2023 باشد که به دلیل آسیب‌دیدگی از ناحیه کشاله ران و عدم آمادگیِ پس از آن، شرکت در این رقابت‎‌ها را از دست داد. امیرعلی آذرپیرا که نفر دوم وزن 97 کیلوگرم چرخه انتخابی سال گذشته بود، جای او را در صربستان گرفت و با قبول شکست مقابل زاهید والنسیا، از دور رقابت‌ها حذف شد.

پس از آن هم باوجودی که گفته شده بود قاسم‌پور شانس حضور در بازی‌های آسیایی را دارد، اما همچنان به دلیل ناآمادگی، انتخاب کادر فنی در یک وزن بالاتر نبود و مجتبی گلیج به هانگژو رفت و با قبول شکست مقابل اخمد تاج‌الدینوف روسی‌الاصل از بحرین مدال نقره بازی‌های آسیایی را به دست آورد.

قاسم‌پور قرار بود در مسابقات قهرمانی کشور کشتی بگیرد که به دلیل احساس درد در ناحیه کشاله ران، در ساری کشتی نگرفت و تا امروز هم تنها غایب موجه مرحله اول چرخه المپیک، او بوده که البته رئیس فدراسیون کشتی بعد از آن طی مصاحبه‌ای گفت که کامران قاسم‌پور اگر قصد حضور در المپیک را دارد، آخرین فرصتش حضور در تورنمنت زاگرب است که باید به میدان بازگردد.

او حالا همراه با تیم آزاد به کرواسی رفته، در حالیکه امیرعلی آذرپیرا جایگزین قاسم‌پور در بلگراد که امسال در چرخه 97 کیلوگرم جزو مدعیان اصلی است و در مسابقات کشوری هم محمدحسین محمدیان را شکست داده و نفر اول این وزن محسوب می‌شود هم دیگر کشتی‌گیر اعزامی این وزن به تورنمنت رنکینگ‌دار است.

آخرین حضور کامران قاسم‌پور در یک مسابقه، فینال جام باشگاه‌های جهان سال گذشته بود. او بعد از آنکه در روز اول رقابت‌ها (28 بهمن) در کشتی اول با نماینده گرجستان 11 بر صفر به پیروزی رسید، در فینال باشگاه‌های جهان نیز توانست آسخاب سعدالله‌اف روس را با همین نتیجه شکست دهد و بعد از آن دیگر در هیچ مسابقه‌ای روی تشک نرفت.

بنابراین قهرمان وزن 92 کیلوگرم جهان در سال‌های 2021 و 2022، بعد از 327 روز به تشک برمی‌گردد. ضمن اینکه او بعد از کسب دومین نشان طلای جهانی‌اش در صربستان، در ترکیب تیم اعزامی به جام جهانی آمریکا قرار گرفت و با نظر کادر فنی وقت، او در مصاف با تیم آمریکا در فینال، نماینده 97 کیلوگرم ایران بود که مقابل کایل اسنایدر کشتی گرفت.

قاسم‌پور در حالی که مسابقات با دو کیلوگرم ارفاق برگزار می‌شود و چیزی در حدود هفت هشت کیلوگرم سبک‌تر از اسنایدر بود، مقابل او 5 بر صفر تن به شکست داد.

فردا درحالی قرار است کامران قاسم‌پور بعد از مدت‌ها روی تشک رفته و بار دیگر در 97 کیلوگرم محک بخورد که جانشینش در بلگراد (آذرپیرا) و همچنین کایل اسنایدر آمریکایی نیز در این رقابت‌ها حضور دارند.

7474