نگاهی به کارنامه سرمربی جدید تیم ملی برزیل

نگاهی به کارنامه سرمربی جدید تیم ملی برزیل

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی برزیل سرمربی جدید خود را انتخاب کرده است و در انتظار اعلام رسمی به نظر می رسد که دوریوال جونیور 61 ساله هدایت این تیم را به عهده خواهد گرفت.

به گزارش فوتبالی، دوریوال پیش از این هدایت سائوپائولو را به عهده داشت. این مربی جانشین فرناندو دینیز خواهد شد. در حقیقت برزیلی ها پس از پاسخ منفی آنچلوتی و تمدید قرارداد مربی ایتالیایی با رئال مادرید باید به سراغ گزینه ای جدید می رفتند که در نهایت دوریوال را انتخاب کردند. باشگاه سائوپائولو در بیانیه ای اعلام کرد که دوریوال از این تیم جدا شده تا هدایت سلسائو را به عهده بگیرد. 

دوریوال در مورد هدایت تیم ملی برزیل گفت:" این یک رویای شخصی است که فقط به خاطر تلاشم در سائوپائولو به ان دست پیدا کردم. به همین خاطر از این باشگاه تشکر می کنم که به من فرصت ملحق شدن به آنها را دارم تا در سالهای اخیر به بازسازی تیم کمک کنم. از هواداران نیز به خاطر حمایتشان تشکر می کنم."

دوریوال جونیور شاید در دنیای فوتبال شخصیت شناخته شده ای نباشد اما در فوتبال برزیل یک مربی قابل احترام به شمار می رود. او مربیگری را در سال 2002 شروع کرد و در برخی از مهمترین تیم های برزیلی نظیر کروزیرو، سانتوس، واسکوداگاما، اینترناسیونال، اتلتیکو مینیرو، فلامینگو، فلومیننزه، پالمیراس، اتلتیکو پارانائنزه و سائوپائولو مربیگری کرده است. آخرین چالش او در سائوپائولو بوده است که در ماه آوریل به عنوان جانشین روجریو سنی در این تیم مشغول به کار شد و پس از قهرمانی جام حذفی برزیل از این تیم جدا می شود. 

دوریوال در سال 2022 با فلامینگو فاتح جام لیبرتادورس شد تا بزرگترین موفقیت دوران فوتبالش را کسب کند. او در سال 2011 با اینترناسیونال فاتح جام در جام آمریکای جنوبی شده بود و در سال 2009 با واسکو به قهرمانی لیگ دسته دوی برزیل رسید،. این مربی در سال 2010 توانست سانتوس را به قهرمانی جام حذفی برزیل برساند و در سال 2022 با فلامینگو همین جام را کسب کرد.

4125