واکنش رئیس کمیته ملی پارالمپیک به خداحافظی ساره‌ جوانمردی

واکنش رئیس کمیته ملی پارالمپیک به خداحافظی ساره‌ جوانمردی

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته ملی پارالمپیک در مورد احتمال خداحافطی ساره جوانمردی و همچنین ۴ پرونده دوپینگ در رشته‌های پارا، توضیح داد.

به گزارش فوتبالی، غفور کارگری در حاشیه مراسم تجلیل از مدال اوران بازی های پارآسیایی هانگژو، بیان کرد: این مراسم با همان کیفیت و پاداشی که برای بازی‌های آسیایی برگزار شد، مدنظر قرار گرفت. در بازی‌های پارآسیایی نزدیکی به ۱۶۰ مدال‌آور داشتیم و امیدوار هستیم نگاه حمایتی در مورد ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابیناو کم بینا در سطح تهران ادامه یابد.

وی در مورد اینکه شرایط برای ساره جوانمردی طبق اظهاراتش مهیا نشد و خبرها حاکی از خداحافظی این ورزشکار است، عنوان کرد: بله بنده با وی صحبت‌ کرده‌ام. جای نگرانی وجود ندارد. جوانمردی در یکی از مسابقات کسب سهیمه حضور ندارد اما در مسابقه اصلی کسب سهمیه حضور خواهد داشت. او در شرایط قهرمانی قرار دارد و از ورزشکاران خوب و به نام ما است و اجازه خداحافظی این ورزشکار را نمی‌دهیم.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در پاسخ به حضور مربی روسی در تیم پاراقایقرانی، بیان کرد: بله درست است. رییس فدراسیون اعلام کرده تا پایان دی‌ماه مسئله سرمربی روسی قطعی می‌شود. در مورد سایر رشته‌ها اتفاقی که رقم می‌خورد و جدید است اینکه یک شورای فنی تصمیم‌گیری خواهد کرد. شاید شورای فنی شخص دیگری را برای مربی قایقرانی مدنظر قرار دهد و بنده حدس می‌زنم مربی دیگری تعیین خواهد شد.

کارگری در مورد انتخابات فدراسیون جانبازان و توان‌یابان، بیان کرد: این فدراسیون یکی از فدراسیون‌های مهم کشور است و طبیعتا توجه و حساسیت نسبت به این فدراسیون بالا است. نامزدهای مختلفی ثبت نام کرده‌اند و نگرانی از باب انتخابات، دو طیفی شدن آن و قطبی شدن آن نداریم. در مورد برگزاری انتخابات آزاد چنین مسائلی طبیعی است و معمولا بین دو تا سه نفر گزینه اصلی هستند.

وی در رابطه با اینکه گویا گزینه اصلی، گزینه کمیته ملی پارالمپیک است، توضیح داد: ما به عنوان یک سازمان گزینه‌ای نداریم اما به عنوان عضو مجمع نظر خود را داریم و تمامی اعضا از این شرایط برخوردار هستند و نگرانی وجود ندارد اما آنچه برای ما مهم است انسجام و هماهنگی بعد از برگزاری انتخابات است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در خصوص مثبت شدن تست دوپینگ سه ورزشکار در بازی‌های پاراآسیایی و اضافه شدن یک ورزشکار دیگر که اخیرا رخ داده است و رویه خوبی برای رشته‌های پارا نیست، اظهار کرد: چهار دوپینگ قطعی نیست و فعلا دو دوپینگ قطعی است. زمانی که یک موضوع در حال بررسی است نباید به قطعیت در مورد نتیجه آن صحبت کرد و در زمان مناسب از سوی نهادهای مرتبط  با دوپینگ اطلاع‌رسانی می‌شود.

7474