سرمربی عراق: هدف ما رسیدن به جام جهانی است نه قهرمانی در آسیا

سرمربی عراق: هدف ما رسیدن به جام جهانی است نه قهرمانی در آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی تیم ملی فوتبال عراق گفت: قهرمانی در جام ملت‌های آسیا هدف ما نیست و هدف ما تلاش برای صعود به جام جهانی است.

به گزارش فوتبالی، رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی با حضور ۲۴ تیم به میزبانی کشور قطر برگزار خواهد شد و تیم ملی فوتبال عراق با تیم‌های ژاپن، اندونزی و ویتنام هم‌گروه است.

یکی از انتقاداتی که به لیست تیم ملی عراق در این مسابقات وارد شده است تعداد زیاد بازیکنان لژیونر در این تیم است. ۱۳ بازیکن شاغل در لیگ‌های اروپایی و ۴ بازیکن شاغل در لیگ‌های کشورهای عربی بازیکنان لژیونر عراق را تشکیل می‌دهند و ۹ بازیکن هم از لیگ داخلی این کشور به تیم ملی دعوت شده اند.

«خسوس کاساس» سرمربی تیم ملی فوتبال عراق در پاسخ به انتقاداتی نسبت به این لیست وجود دارد گفت: من به تمایز بین کیفیت بازیکنان اعتقاد دارم و سیستم و ساز و کار موجود در تیم‌های اروپایی به دیدگاه‌های من نزدیک تر است البته من علاقه‌ای ندارم که بین بازیکنان لژیونر و غیرلژیونر تفاوت قائل شوم بلکه به دنبال بازیکنانی هستم که منظم و ممتاز باشند.

این سرمربی اسپانیایی در مورد شانس تیم عراق در جام ملت‌های آسیا گفت: قهرمانی در جام ملت‌های آسیا یکی از اهداف ما نیست، بلکه یک عملکرد خوب در مسیر صعود به جام جهانی ۲۰۲۶ هدف اصلی ما است تا فرصت حضور در جام جهانی را به دست بیاوریم. ما برای رسیدن به این هدف با فدراسیون عراق و رئیس آن «عدنان درجل» به توافق رسیده ایم.

2636