رمزگشایی از حرف‌های خبیری؛ این کدها به برانکو می‌‌خورد!

رمزگشایی از حرف‌های خبیری؛ این کدها به برانکو می‌‌خورد!

پایگاه خبری فوتبالی – برانکو ایوانکوویچ بیشترین مقبولیت را نزد هواداران پرسپولیس دارد

به گزارش فوتبالی، امروز حسین خبیری عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مدعی شد که در صورت پایان کار قطعی یحیی گل‌محمدی با این باشگاه، سرمربی بعدی پرسپولیس یک مربی خارجی خواهد بود.

جمله‌ای خبیری در این باره گفته این است: « گزینه ما اکنون مربی خارجی کارنامه‌داری است که سابقه‌ای بسیار خوب و مقبولیتی بسیار زیاد میان هواداران داشته باشد.» در این جمله چند کد وجود دارد که همگی آنها به یک نفر می‌خورد: «برانکو ایوانکوویچ

برانکو یک مربی کارنامه‌‌دار است که در تیم‌های ملی ایران و عمان سرمربی و در تیم ملی کرواسی دستیار میروسلاو بلاژویچ بوده است. او در باشگاه‌های بزرگی مثل دینامو زاگرب کرواسی، پرسپولیس تهران و الاهلی عربستان هم سرمربیگری کرده است.

برانکو در پرسپولیس دوران بسیار موفق و شگفت انگیزی را پشت سر گذاشت و تیمی را که به نظر می‌رسید در ورطه سقوط و «معمولی شدن» افتاده است دوباره به اوج رساند. همین باعث شد او نزد هواداران پرسپولیس محبوبیت و مقبولیت ویژه‌ای داشته باشد.

برانکو در حال حاضر سرمربی عمان است و چند روز دیگر باید با این در جام ملت‌های آسیا حضور پیدا کند. قرارداد او با عمان تا پایان جام ملت‌های آسیا اعتبار دارد. بنابراین او می‌تواند پس از پایان این تورنمنت و قبل از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر به پرسپولیس بیاید.

اما آیا شرایط برای بازگشت برانکو فراهم است؟ رضا درویش مدیر عامل پرسپولیس مدعی است که مشکل مالیاتی این مربی را حل کرده است و او مانعی برای بازگشت ندارد. اما برخی منابع خبری مدعی‌اند هنوز مشکل مالیاتی برانکو حل نشده است.

برانکو مدتی قبل از این که ایران را ترک کند در مصاحبه‌ای عجیب پیش‌بینی کرده بود که فوتبال ایران به لحاظ مشکلات مالی و مدیریتی به زودی آماتور خواهد شد. اصلا یکی از دلایل مهمی که باعث شد برانکو از ایران برود همین مساله بود.

آن روزها برخی افراد به این حرف برانکو خندیدند اما به مرور درستیِ حرف برانکو ثابت شد. حالا سوال این است که کسی که به خاطر مشکلات مالی و مدیریتی از ایران رفت حاضر است حالا که اوضاع بدتر شده دوباره به پرسپولیس برگردد؟

شکی نیست او که گزینه محبوب و مطلوب هواداران پرسپولیس است. برای مدیران پرسپولیس هم بهترین حالت این است که برانکو را به پشتوانه حمایت را بیاورند و مسئولیت نتایج بعدی را به گردن هواداران بیندازند

اما این که برانکو چقدر حاضر است ریسک کند و دوباره به پرسپولیس بیاید سوال مهمی است. هر چند او گفته است که حاضر است با هر باشگاهی که به او پیشنهاد می‌دهد مذاکره کند. حتی با پرسپولیس.

حالا هم تسنیم خبر داده گزینه اصلی پرسپولیس، برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین این باشگاه است و علاوه بر این مربی سرخپوشان یک مربی خارجی دیگر را هم مدنظر خواهند داشت. مذاکرات هم از فردا آغاز خواهد شد. البته باید دید، در نهایت ماجراهای مربوط به سقف قرارداد و مالیات برانکو چه خواهد شد.

1359