خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

خبرهای کوتاه از فوتبال کشورهای عربی

 پایگاه خبری فوتبالی– در روزهای پایانی سال ۲۰۲۳ و سال نوی میلادی ۲۰۲۴ هم فوتبال کشورهای گوناگون عربی با خبرهای مختلف و متنوعی همراه است.

به گزارش فوتبالی، درحالیکه تیم های ملی مخالف خود را برای شرکت در جام ملتهای آسیا و جام ملتهای آفریقا آماده می کنند، تیم های باشگاهی هم از فرصت تعطیلی مسابقات برای آماده سازی بهتر خود استفاده خواهند کرد.

 تیم فوتبال الاهلی عربستان در زمان برگزاری مسابقات جام ملتهای آسیا در یک رقابت چهارجانبه در شهر دبی امارات شرکت خواهد کرد.

در این مسابقات تیم های اوهان چین، الرجا مراکش و الزمالک مصر حضور دارند.

در مهمترین بازی هفته دهم مسابقات فوتبال لیگ باشگاه‌های بحرین، تیم المحرق به سختی برابر النجمه به برتری ۲ بر یک رسید.

 دور رفت مسابقات فوتبال لیگ حرفه ای زنان عربستان با صدرنشینی مقتدرانه النصر به پایان رسید. در پایان دوررفت، النصر با ۲۱ امتیاز صدرنشین شد و الهلال و الاتحاد هر کدام با ۱۳ امتیاز دوم و سوم شدند.

 "حسین عبدالغنی" بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال عربستان و باشگاههای الاهلی و النصر، در مصاحبه با تلویزیون عربستان مدعی شده است "کریم زما" نتوانسته است انتظارات را برآورده کند اما "اندرسون تالیسکا" در سطح یک بازیکن بزرگ جهان ظاهر شده است.

 "محمد نور" بازیکن اسبق تیم فوتبال الاتحاد عربستان در مصاحبه با تلویزیون عربستان عنوان کرده است که شرایط کنونی تیم الاتحاد که دو شکست متوالی در لیگ و حذف از رقابتهای جام‌ جهانی باشگاهها را تجربه کرده است، از ابتدای این فصل به دلیل عدم برنامه منسجم آمادگی پیش فصل و مصدومیت تعدادی از بازیکنان قابل پیش بینی بود.

به نوشته روزنامه عربستانی «الریاضیه»، "عبدالله مادو" مدافع تیم النصر خواهان جدایی از این تیم شده است.این بازیکن ۳۰ ساله که در این  فصل در کانون توجه "لوئیس کاسترو" سرمربی پرتغالی النصر قرار نداشت، از ابتدای فصل ۲۰۱۳-۲۰۱۲ به تیم النصر پیوست و درمجموع در ۱۲۹ بازی برای این تیم ۴ گل به ثمررساند.

 شبکه اسپانیایی «دیفنسا سنترال» مدعی شده است باشگاههای الاهلی و الاتحاد تلاش مجدد خود را برای جذب "لوکا مودریچ " در نقل و انتقالات زمستانی آغاز کرده اند. این دو باشگاه در تابستان گذشته با پیشنهاد ۲۰۰ میلیون یورو خواهان جذب این بازیکن کروات عضو تیم رئال مادرید بودند که با عدم پذیرش از سوی مودریچ همراه شد.

۱۹۷۹