تیم منتخب هفته پانزدهم؛ پایانِ خوش

تیم منتخب هفته پانزدهم؛ پایانِ خوش

پایگاه خبری فوتبالی- نیم‌فصل اول لیگ 23 به پایان رسید.

به گزارش فوتبالی، هفته پانزدهم، هفته ویژه‌ای برای یک سری از بازیکنان بود. آنها با نمایشی که این هفته داشتند، پایان خوشی را برای خودشان رقم زدند و به آینده‌ای که حدود 40 روز دیگر شروع می‌شود، امیدوار شدند. 

* پیام نیازمند

درخششی فوق‌العاده درون دروازه سپاهان داشت آنهم در روز شکست برابر شمس‌آذر. اگر او و سلسله واکنش‌هایش نبودند، سنگین‌ترین باخت سپاهان در تاریخ لیگ برتر رقم می‌خورد. او از دقیقه 23 تا 28 با 3 سوپرسیو، دروازه‌اش را بسته نگه داشت.

ذخیره: با این عملکرد درخشانی که علیرضا جعفرپور درون دروازه شمس‌آذر داشته، آنها خیال راحتی از این قسمت زمین دارند. واکنش‌های او در دقایق 26 و 72، استثنایی بود.

* صالح حردانی

چه عملکرد تحسین‌برانگیزی از سوی شماره 2 آنهم در پستی کاملا غیرتخصصی. حردانی به عنوان یکی از نفرات خط دفاع 3 نفره استقلال، به هیچ مهاجمی باج نمی‌دهد. آنچه او دقیقه 52 انجام داد، استثنایی بود؛ آن تکل بی‌نظیر دروازه استقلال را از باز شدن رهانید.

ذخیره: تجربه‌ای جدید برای شایان مصلح به عنوان یک مدافع ایستا در خط اول. تکل‌های او، بارها دروازه ذوب‌آهن را از فرو پاشیدن نجات داده مثل آنچه دقیقه 38 برابر گل‌گهر انجام داد.

* عارف آقاسی

بهترین نمایش مدافع چند ده میلیاردی با پیراهن تراکتور در بازی آخر نیم‌فصل اجرا شد. او با یک ضربه غیرقابل‌مهار، قفل مقاومت صنعت نفت را شکست. روی گل دوم هم با یک پاس کوتاه، توپ را به هاشم‌نژاد سپرد تا گل دوم زده شود.

ذخیره: مدافع خوبی که گل هم بزند آنهم گل کلیدی یعنی آرمین سهرابیان. او بود که تیر خلاص را به پیکان شلیک کرد و با زدن گل اول، ایستادگی آنها را از بین برد.

* صائب محبی

بعد از چند بازی نه‌چندان باکیفیت، محبی برابر استقلال خوزستان، چهره اصلی و نفر اول برد هوادار بود. او بود که گل اول تیمش را با یک حرکت از سمت راست، پایه‌گذاری کرد و سپس با یک ضربه سر، گل دوم و ضربه نهایی را به مهمان زد.

ذخیره: نیم‌فصل درخشان حسین گودرزی با ساختن تک گل شمس‌آذر برابر سپاهان، رویایی به پایان رسید. او به هر 4 مدعی اصلی قهرمانی فصل، زهرش را ریخته.

* میلاد فخرالدینی

همه‌کاره آلومینیوم در روز بازی با ملوان کسی جز میلاد فخرالدینی نبود. این، شماره 34 بود که درون محوطه جریمه به خطا متوقف شد و برای تیمش پنالتی گرفت. خودش هم ضربه را به بهترین شکل ممکن به تور رساند. پاس گل دقیقه آخرش را اما کسی نمی‌داند چطور داور مردود کرد.

ذخیره: پایان خوش نیم‌فصل برای رضا جعفری با یک گل زیرطاقی و یک امتیازی رقم خورد. او بهترین روزهای دوران فوتبالش را فعلا با ملوان سپری می‌کند.

* محمد قنبری

برخلاف اکثریت اعضای تیم هجومی تراکتور، هزینه گزافی روی دست تیم نگذاشته ولی بالاتر از خیلی‌های دیگر، برای تیمش مفید بوده است. قنبری این هفته گل سوم تیمش را زد و با شادی بعد از گلش، خیلی چیزها را نشان داد.

ذخیره: یک پاس گل به علاوه چند پاس کلیدی دیگر که به هدف ننشست؛ ریکاردو آلوز برابر صنعت نفت، یک نمایش قابل قبول دیگر داشت. 

* فرشید باقری

برابر پرسپولیس، یکی از روزهای خوب فرشید باقری رقم خورد. او در مرکز زمین، درخشید و پاس‌های خوبش توانست میانه زمین را به سود مس کند. پاسی که می‌توانست گل شود را کمک داور مردود کرد ولی باقری، تاثیر خودش را در زمین و برای مس گذاشت.

ذخیره: هر 2 موقعیت اصلی گلزنی گل‌گهر برابر ذوب‌آهن با ضربات روبرتو تورس رقم خورد و مرد اسپانیایی بازهم یک روز درخشان را سپری کرد.

* علی‌اصغر اعرابی

نمایش او در 45 دقیقه اول بازی با سپاهان، استثنایی بود. اعرابی هر کاری که دلش خواست با تیم دفاعی مهمان کرد و فقط برابر واکنش محشر نیازمند کم آورد تا نامش به عنوان گلزن ثبت نشود. در نیمه دوم، کمتر از نیمه اول دیده شد ولی بازهم تاثیرگذار بود.

ذخیره: یک گل انفرادی زیبا از مهدی هاشم‌نژاد، تراکتور را به ساحل آرامش رساند. او توپ را گرفت و با چند دریبل ریز، از میان 3 مدافع عبور کرد و ضربه محکمش را به تور رساند.

* محمد علی‌نژاد

گلی که فولاد به نساجی زد، آفساید بود ولی پاس گلی که علی‌نژاد داد، معرکه و نشان‌دهنده هماهنگی بالایش با انصاری بود. او پشت به دروازه، توپ را با پشت پایش برای انصاری فراهم کرد. علی‌نژاد اگر دقیقه 15 دقت می‌کرد، نامش به عنوان گلزن هم ثبت می‌شد.

ذخیره: یک گل 3 امتیازی دیگر؛ فولاد لیگ 23 به شدت وام‌دار ساسان انصاری است. شماره 3 زننده 4 گل تیمش بوده که همگی برای فولاد، امتیاز به ارمغان آورده است.

* یونس شاکری

چه گل زیبایی زد و چقدر خوب خودش را در موقعیت قرار داد. سوال این است که شاکری چرا زمان فکری، کمتر به بازی گرفته می‌شد؟ شاکری مهاجم خوبی است که هم روی زمین و هم روی هوا، می‌تواند تیمش را به گل برساند.

ذخیره: گل ششم شهاب زاهدی برای پرسپولیس یک امتیازی بود. این گل اما سطح بازی او را نشان داد که خودش را چطور مهیای زدن ضربه کرد و چقدر خوب هم ضربه‌اش را زد.

* رحمان جعفری

گلی که وارد دروازه سپاهان کرد، 3 امتیاز شیرین را به حساب شمس‌آذر ریخت. روی صحنه گل، جعفری به بهترین شکل ممکن، خودش را از تمام مدافعان مهمان دور کرد و درست جایی ایستاد که توپ فرود می‌آید؛ یک ضربه سر شیرجه‌ای و فتح دروازه نیازمند؛ تمام!

ذخیره: مانور پیمان بابایی در صحنه گلش به پیکان، دیدنی بود. او از میان 2 مدافع گذشت و ضربه زمینی‌اش را به تور رساند. این گل، شاید او را در استقلال، ماندنی کند.

* تیم هفته: شمس‌آذر

سومین باخت پیاپی سپاهان را رقم زد ولی این بار خبری از ضدحمله زدن و غافلگیری نبود. شمس‌آذر برابر کهکشانی‌ها، فوتبال بازی کرد و می‌توانست در همان نیمه اول، بزرگترین غافلگیری فصل را رقم بزند ولی از بدشانسی به بهترین روز نیازمند، خورد.

ذخیره: پایان تراکتور در نیم‌فصل اول با زدن 3 گل در خانه به صنعت نفت رقم خورد. آنها حالا با بیشترین کلین‌شیت، تیم چهارم فصل هستند.

* سرمربی هفته: سعید دقیقی

او اصلا به فوتبال دفاعی، فکر می‌کند؟ دقیقی این بار از روی سکوها، به بهترین شکل ممکن تیمش را هدایت کرد و به بهترین برد رساند. دقیقی با تیمی از مردان گمنام، لیگ را تحت‌الشعاع خودش قرار داده است.

ذخیره: 2 بازی و 4 امتیاز یعنی مسعود شجاعی با وجود نبودن روی نیمکت، تاثیر خودش را روی بازی هوادار گذاشته و توانسته آنها را به آینده، امیدوار کند.

* بازیکن هفته: پیام نیازمند

یکی از بهترین روزهای یک دروازه‌بان در تاریخ لیگ برتر را رقم زد. او، یک‌تنه بخصوص در نیمه اول برابر حملات شمس‌آذر ایستاد و فقط یک بار تسلیم شد تا سپاهان، باخت سنگینی را تجربه نکند. مرد 100 میلیاردی خوب می‌درخشد ولی در کلین‌شیت، همچنان ناموفق است.

ذخیره: محصول درخشان شمس‌آذر، درون دروازه‌اش می‌درخشد. علیرضا جعفرپور، اندام استاندارد یک دروازه‌بان را ندارد ولی بازیخوانی‌اش معرکه و واکنش‌هایش، طلایی است.