بورکینافاسو بیست و دومین حریف آفریقاییِ تیم ملی ایران

بورکینافاسو بیست و دومین حریف آفریقاییِ تیم ملی ایران

پایگاه خبری فوتبالی – تیم ملی فوتبال ایران از ساعت 18:00 امروز در یک بازی دوستانه مقابل تیم آفریقایی بورکینافاسو قرار می‌گیرد.

به گزارش فوتبالی، این بازی تنها بازیِ دوستانه تیم ملی ایران در اردوی جزیره کیش است که از روز 14 دی در این جزیره آغاز شده است و تا روز 18 دی ادامه خواهد داشت.

تیم ملی بورکینافاسو در روزهای اخیر در دوبی اردو زده بود و پس از توافق با فدراسیون فوتبال ایران برای برگزاری بازی تدارکاتی با تیم ملی ایران به جزیره کیش سفر کرد.

این اولین بازی ایران با بورکینافاسو است. دو تیم پیش از این اصلا با هم روبرو نشده بودند. اما بورکینافاسو با بازیِ امروز، تبدیل به بیست و دومین تیم آفریقایی می‌شود که با ایران بازی می‌کند.

تیم ملی ایران پیش از این بازی 21 تیم از آفریقا بازی کرده بود. آنگولا، الجزایر، اوگاندا، بوتسوانا، توگو، تونس، زامبیا، سنگال، سیرالئون، غنا، کامرون، کنیا، گینه، لیبی، ماداگاسکار، مالی، مراکش، مصر، موریتانی، موزامبیک و نیجریه تیم‌هایی بودند که به عنوان نماینده قاره آفریقا با تیم ملی ایران بازی کرده‌اند.

آخرین تقابل ایران با یک تیم آفریقایی در روز 21 شهریور امسال رقم خورد. جایی که شاگردان امیر قلعه‌نویی موفق شدند در ورزشگاه آزادی با نتیجه 4 بر صفر تیم ملی آنگولا را شکست بدهند.

1359