ستاره‌هایی که سال ۲۰۲۴ هم در تیم ملی جوانان کشتی می‌گیرند

ستاره‌هایی که سال ۲۰۲۴ هم در تیم ملی جوانان کشتی می‌گیرند

پایگاه خبری فوتبالی- تعداد نسبتا زیادی از کشتی‌گیرانی که سال ۲۰۲۳ در کنار تیم ملی جوانان بوده و موفق به کسب مدال شدند امسال نیز شرایط سنی همراهی این تیم را در رقابت‌های پیش رو دارند.

به گزارش فوتبالی، طبق تقویم اتحادیه جهانی کشتی مسابقات جهانی دو رده سنی نوجوانان و جوانان در شهریور ماه سال آینده (بعد از المپیک پاریس) برگزار می‌شود.

احمد جوان در 57 کیلو (حذف)، علی خرمدل در 61 کیلو (برنز)، محمدرضا شاکری در 65 کیلو (طلا)، علی رضایی در 70 کیلو (نقره)، حسین محمدآقایی در 74 کیلو (نقره)، فرزاد صفی جهانشاهی در 79 کیلو (پنجم)، امیرحسین علیزاده در 86 کیلو (حذف)، مبین عظیمی در 92 کیلو (طلا)، ابوالفضل بابالو در 97 کیلو (طلا) و امیررضا معصومی در 125 کیلوگرم (طلا) سال گذشته تیم ملی آزاد جوانان را در مسابقات جهانی اردن همراهی کردند و همراه با این تیم قهرمان جهان شدند.

از این جمع اکنون چند کشتی‌گیر که در مسابقات قهرمانی کشور موفق عمل کردند، اکنون در اردوی بزرگسالان هستند که به نظر می‌رسد طی چند ماه آینده مشخص خواهد شد آیا شانسی برای حضور در المپیک دارند و یا اینکه بار دیگر به اردوی جوانان بازخواهند گشت.

احمد جوان که در ساری قهرمان 57 کیلوگرم شد احتمالا گزینه تیم ملی بزرگسالان برای حضور در مسابقات گزینشی آسیایی است و علیرضا سرلک که به او باخت هم به قهرمانی آسیا می‌شود.

جوان امسال هم می‌تواند در تیم ملی جوانان کشتی بگیرد. ضمن اینکه ابراهیم خواری که سال 2023 به بازی‌های آسیایی رفت و در مسابقات کشوری سوم شد به همراه میلاد والی‌زاده ملی‌پوش وزن اول ایران در مسابقات جهانی بلگراد و ناکامِ مسابقات کشوری هم در 57 کیلوگرم شرایط سنی حضور در تیم ملی جوانان را دارند.

علی خرمدل که حالا به 65 کیلو رفته و در مسابقات کشوری این وزن المپیکی هم دوم شد، نیز همچنان می‌تواند در جوانان کشتی بگیرد. محمدرضا شاکری صاحب نشان طلای 65 کیلوگرم جهان هم 19 ساله است و بعد از بهبود کتف جراحی کرده‌اش، می‌تواند سال آینده نیز در ترکیب این تیم قرار بگیرد، البته او قبلا عنوان کرده که بازگشت او به تشک بعد از مصدومیت، وزن المپیکی 74 کیلوگرم است، بنابراین تیم ملی آزاد جوانان می‌تواند روی مدال دو مهره مطمئن خود در جوانان جهان، خرمدل و شاکری در دو وزن 65 و 74 کیلوگرم حسابی ویژه باز کند.

علی رضایی و سینا خلیلی هم شرایط سنی جوانان را دارا هستند، ضمن اینکه از جمع سه طلایی سال گذشته جوانان در اوزان بالا که مبین عظیمی، ابوالفضل بابالو و امیررضا معصومی بودند، دو نفرآنها می‌توانند برای تیم غلامرضا محمدی کشتی بگیرند: ابوالفضل بابالو و امیررضا معصومی.

دارنده 4 نشان طلای سنگین‌وزن نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان که در مسابقات کشوری اول شد، طی روزهای آینده همراه با امیرحسین زارع راهی تورنمنت زاگرب می‎‌شود و اگر معصومی در رقابت با زارع نتواند پایاپای پیش برود، برای کسب نشان طلای جوانان جهان به اردوی تیم غلامرضا محمدی اضافه خواهد شد.

7474