برگزاری دومین نشست مدیران آکادمی باشگاه‌ها

برگزاری دومین نشست مدیران آکادمی باشگاه‌ها

پایگاه خبری فوتبالی- دومین نشست مدیران آکادمی باشگاه های لیگ برتر امروز برگزار شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، دومین نشست مدیران آکادمی باشگاه های لیگ برتر  امروز در مرکز ملی فوتبال در حالی آغاز شد که هدایت ممبینی دبیر کل فدراسیون فوتبال، علی تارقلی زاده، سرپرست دپارتمان بین الملل فدراسیون، مجید جلالی، مدیر توسعه و پیشرفت فدراسیون فوتبال ‌و مصطفی زارعی، مدیر دپارتمان مجوز باشگاهی و مدیران آکادمی باشگاه های لیگ برتر برگزار شد.

گفتنی است، در‌این نشست ۱۵ نفر از مدیران آکادمی باشگاه های لیگ برتر حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه هدایت ممبینی بر اهمیت آکادمی ها هم به منظور توسعه فوتبال کشور و هم در اخذ مجوز حرفه ای تاکید کرد.

وی افزود: دنیا به این‌ نتیجه رسیده که برای موفقیت باید به فوتبال پایه پرداخت. موفقیت کشورها در حال حاضر حاصل فوتبال پایه است. عدم توجه به آکادمی و مصروف کردن بودجه برای تیم بزرگسالان و درگیر روزمره شدن به عنوان آسیب برای باشگاه های کشور از دیگر عناوینی بود از سوی دبیرکل فدراسیون مطرح شد.

در‌ادامه‌ مصطفی زارعی درباره اهمیت برنامه توسعه جوانان برای AFC و‌فدراسیون فوتبال و همچنین در اخذ مجوز باشگاهی توضیحاتی ارائه کرد و نکاتی را پیرامون نحوه نگارش برنامه توسعه جوانان برای حاضرین بیان کرد.

در‌ ادامه‌ نشست مجید جلالی در‌ ارتباط با فرآیند پیشرفت و توسعه فوتبال کشور توضیحاتی را ارائه کرد.

وی رئوس مدنظر برای توسعه پایدار فوتبال کشور را مطرح و در‌ ادامه به نقش آفرینی آکادمی ها و همچنین ضرور‌ت داشتن برنامه برای توسعه فوتبال تاکید کرد.

جلالی در ادامه این نشست گفت: فعالیت هایی که‌در راستای فوتبال پایه و اکادمی انجام می‌شوند زیاد می‌باشد اما این فعالیت ها بسیار پراکنده هستند و باید در یک جهت و‌ مسیر قرار گیرند.

در‌پایان مدیران آکادمی نکات و نقطه نظرات خود را در راستای توسعه و‌ پیشرفت فوتبال کشور و همچنین  مشکلات و مسائلی که در آکادمی ها و تیم های پایه با آنها سر و کار دارند را بیان کردند.

7474