پیشکسوت پرسپولیس: در دربی پنالتی استقلال 17 بار هم گل نمی‌شد، داور تکرار می‌داد

پیشکسوت پرسپولیس: در دربی پنالتی استقلال 17 بار هم گل نمی‌شد، داور تکرار می‌داد

پایگاه خبری فوتبالی- مرتضی فنونی زاده گفت: زمین و زمان و خیلی از ارگان‌ها دست به دست هم داده بودند که بازی یک بر صفر به سود پرسپولیس مساوی یا حتی با پیروزی استقلال به پایان برسد.

به گزارش فوتبالی، مرتضی فنونی زاده در خصوص پایان نیم فصل و حضور پرسپولیس در رده سوم جدول گفت: پرسپولیس فراز و فرود زیادی داشت، مخصوصا اینکه این تیم مدعی اول قهرمانی است و باید جوری بازی کند که دل هواداران شاد شود. با توجه به اینکه ویروس منحوس کرونا هم نبود و ما می‌توانستیم از یار دوازدهم، تماشاگران استفاده کنیم، زیاد بازی‌های جالبی مخصوصا در آزادی تیم فوتبال پرسپولیس انجام نداد. فقط یادتان باشد که به قهرمان نیم فصل کاپ نمی‌دهند.

وی ادامه داد: در خصوص تیم سپاهان می‌توانم بگویم که وقتی رامین رضاییان نبود، دیدید که این تیم چقدر در خط دفاع و حمله به مشکل برخورد. جفت بازی‌های خودشان را باختند مخصوصا بازی با شمس آذر که تیم بسیار خوبی سعید دقیقی ساخته است. 

فنونی زاده در خصوص بازی دربی نیز گفت: زمین و زمان و خیلی از ارگان‌ها دست به دست هم داده بودند که بازی یک بر صفر به سود پرسپولیس مساوی یا حتی با پیروزی استقلال به پایان برسد. به جرئت می‌توانم بگویم آن صحنه ویدیوچک خیلی طول کشید. چیزی که ما در بازی‌های خارجی مثل لیورپول و آرسنال نمی‌بینیم. 

وی اظهار داشت: البته نعمتی به عنوان دفاع نباید در محوطه جریمه آنجور تکل بزند. هر شب این همه فوتبال از تلویزیون پخش می‌شود، شما دیدید که یک مدافع در محوطه اینگونه تکل بزند؟ وقتی مهاجم وارد محوطه شد، مدافع باید دستانش را به نشانه تسلیم بالا بگیرد و با پاهایش مانع پیشروی مهاجم شود.

فنونی زاده گفت: نعمتی کم احتیاطی و جوانی کرد و آن خطا منجر به پنالتی شد. با این حال من می‌گویم که اگر این پنالتی 4 دفعه هم به دیرک می‌خورد یا بیرانوند آن را مهار می‌کرد، داور می‌آمد و می‌گفت باید تکرار شود حتی اگر 17 بار مجبور بود تکرار بدهد. آن توپ باید گل می‌شد و باید نتیجه یک بر یک می‌شد. 

2636