باخ: المپیک ۲۰۲۴ نماد وحدت و صلح جهانی است

باخ: المپیک ۲۰۲۴ نماد وحدت و صلح جهانی است

پایگاه خبری فوتبالی- رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پیامی به مناسبت سال جدید میلادی، المپیک پاریس را نمادی از وحدت و صلح جهانی دانست و تاکید کرد رقابت‌های پاریس ۲۰۲۴ نخستین المپیک با برابری کامل جنسیتی است.

به گزارش فوتبالی، توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک در پیامی سال جدید میلادی را این‌طور تبریک گفت:

شروع سال‌ جدید میلادی با رقابت‌های المپیک و پارالمپیک و بازی‌های المپیک زمستانی جوانان همراه خواهد بود. با تکیه بر میراث بزرگ بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ چانگ ۲۰۱۸، ظهور نسل جدیدی از ورزشکاران با شعار «با هم رشد کنیم و برای همیشه می‌درخشیم» را در گانگوون جشن خواهیم گرفت.

با توجه به این‌که چند ماه دیگر تا شروع بازی‌های المپیک و پارالمپیک پاریس ۲۰۲۴ فرصت باقی مانده است، ورزشکاران، هواداران، کل جامعه المپیک وهمه ما مشتاقانه منتظر دوره جدیدی از بازی‌های المپیک (جوان‌تر، فراگیرتر، شهری‌تر، پایدارتر) هستیم و المپیک پاریس، اولین المپیک با برابری جنسیتی کامل، اولین بازی‌های المپیکی است که از ابتدا تا انتها با دستور کار المپیک همسو شده است.

بسیار الهام‌بخش است که همه در جنبش المپیک، عصر جدیدی از بازی‌های المپیک را به واقعیت تبدیل کنند. بنابراین، می‌توانیم با اعتماد به نفس بالایی به بازی‌های المپیک پاریس ۲۰۲۴ به‌عنوان نماد وحدت و صلح جهانی بنگریم. این نگاه و این انتظارات ما از المپیک ۲۰۲۱ با نظر میلیاردها نفر در دنیا مشترک است. در این دوران سختی که ما در آن به سر می‌بریم، مردم از این همه تضاد، خصومت و نفرتی که در زندگی خود با آن روبه‌رو می‌شوند خسته و بیزار شده‌اند.

از حمایت قدرتمند جهانی بسیار سپاسگزاریم. مسئولیت بزرگی در پاریس برعهده همه ماست و آن مسئولیت برآورده کردن انتظارات درخصوص ایجاد وحدت و صلح جهانی است. تنها زمانی می‌توانیم به این مهم دست یابیم که در جنبش المپیک در کنار یکدیگر باشیم. بنابراین، باید در برابر تلاش‌ها برای قطعه قطعه کردن ورزش جهان بر اساس خطوط سیاسی ایستادگی کنیم و می‌بایست برای قدرت وحدت‌بخش ورزش در کنار هم بایستیم.

با این روحیه المپیکی، بهترین‌ها را برای شما در سال المپیک ۲۰۲۴ آرزو می‌کنم و مشتاقانه منتظر دیدار شما در پاریس برای جشن فراموش نشدنی شادی ورزش، برای جشن انسانیت مشترک‌مان هستم.

7474