صحنه بحث‌برانگیز؛ اخراج عنایتی چطور وتو شد؟ (ویدیو)

صحنه بحث‌برانگیز؛ اخراج عنایتی چطور وتو شد؟ (ویدیو)

پایگاه خبری فوتبالی – داور مسابقه استقلال و پیکان کارت قرمزی را که به سرمربی پیکان داده بود بعد از دو دقیقه پس گرفت.

به گزارش فوتبالی، در یکی از بازی‌های هفته آخرِ نیم‌فصل اول لیگ برتر ایران امروز استقلال موفق شد با نتیجه دو بر یک پیکان را شکست بدهد. قضاوت این دیدار  بر عهده امیر سامان سلطانی بود.

در نیمه دوم بازیِ استقلال و پیکان یک اتفاق عجیب افتاد که نمونه آن را کمتر دیده بودیم و به همین دلیل واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشته است.

در دقیقه 90 و در حالی که 20 ثانیه از وقت‌های تلف شده بازی گذشته بود داور تصمیم گرفت به غلامرضا عنایتی سرمربی پیکان کارت قرمز نشان بدهد و او را از روی نیمکت اخراج کند.

دلیل این تصمیم اعتراض تند عنایتی به داور بود. سرمربی پیکان به یکی از تصمیم‌های داور معترض بود و این اعتراض را ابتدا با فریاد و سپس با وارد شدن به زمین بازی نشان داد. به همین دلیل داور به او کارت قرمز نشان داد.

این اتفاق باعث بروز تنش و التهاب کنار زمین شد. اما در یک اتفاق عجیب‌تر سلطانی دو دقیقه بعد از نشان دادن کارت قرمز به عنایتی دوباره به سمت نیمکت پیکان رفت و با صدا زدن عنایتی کارت قرمزی را که به او نشان داده بود پس گرفت!

وقتی داور کارت قرمز عنایتی را برگرداند

به این ترتیب عنایتی روی نیمکت و کنار زمین ماند و تا آخر بازی تیمش را هدایت کرد. پس از این اتفاق این بحث پیش آمد که آیا داور اجازه داشت کارت قرمزی را که به عنایتی نشان داده بود پس بگیرد.

پاسخ مثبت است. داور این اختیار را دارد. در این صحنه هم احتمالا متوجه اشتباه خودش شده و تصمیم به اصلاح گرفته است. نکته مهم این است که بازی پس از دادن کارت قرمز به عنایتی متوقف مانده بود و به همین دلیل عوض کردن تصمیم از سوی داور بلامانع بود. اما اگر پس از کارت قرمز بازی جریان پیدا می‌کرد دیگر امکان تغییر نظر داور وجود نداشت.

1359