ایران – بورکینافاسو 15 دی در جزیره کیش؛ حریف بعدی اندونزی است

ایران – بورکینافاسو 15 دی در جزیره کیش؛ حریف بعدی اندونزی است

پایگاه خبری فوتبالی - تیم ملی ایران که باید 24 دی در اولین بازی‌اش در جام ملت‌های آسیا به مصاف فلسطین برود قبل از اعزام به قطر یک اردوی آماده‌سازی در جزیره کیش برگزار خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، این آخرین اردوی تیم ملی قبل از شروع جام ملت‌هاست و از روز 14 دی در مجموعه ورزشی المپیک کیش آغاز خواهد شد و تا روز 18 دی ادامه خواهد داشت. اما با تلاش فدراسیون فوتبال تیم ملی یک دیدار تدارکاتی هم در این اردو برگزار خواهد کرد.

حریف تیم ملی در کیش تیم ملی بورکینافاسو است. تیمی آفریقایی که این روزها در دوبی اردو زده است. این تیم در حال حاضر درگیر بازی‌های انتخابی جام جهانی است و از دو بازی قبلی‌اش یک برد و یک تساوی به دست آورده است.

سرشناس‌ترین بازیکن این تیم، برتراند ترائوره مهاجم 28 ساله باشگاه استون ویلا انگلیس است. ترائوره کاپیتان تیم ملی هم هست و توانسته در 73 بازی ملی 16 گل برای تیم ملی بورکینافاسو بزند.

هدایت این تیم که در حاضر در رده 57 رنکینگ فیفا قرار دارد بر عهده «هوبرت ولود» سرمربی فرانسوی است که پیش‌تر سرمربی تیم‌های آفریقایی دیگری مثل توگو و سودان هم بوده است.

حقیقت این است که بازیِ تیم ملی بورکینافاسو شبیه بازیِ هیچ کدام از رقبای ما در جام ملت‌ها نیست و این تیم آنقدر هم قدرتمند نیست که بتواند تیم ملی ما را محک بزند اما به هر حال این دیدار برای خالی نبودن عریضه برگزار می‌شود.

بازی تدارکاتی ایران و بورکینافاسو ساعت 18:00 روز جمعه 15 دی در ورزشگاه المپیک کیش برگزار می‌شود و تیم ملی 18 دی ماه از کیش به قطر می‌رود تا پس از یک بازی تدارکاتی با اندونزی، ماجراجویی‌اش را در جام ملت‌های آسیا آغاز کند.