ادعای عجیب روزنامه صدا و سیما؛ سردار به جام ملت‌های آسیا نمی‌رود!

ادعای عجیب روزنامه صدا و سیما؛ سردار به جام ملت‌های آسیا نمی‌رود!

پایگاه خبری فوتبالی– در حالی که کمتر از یک ماه تا شروع جام ملت‌های آسیا باقی مانده است اما به نظر می‌رسد هیچ اطمینانی از حضور سردار آزمون در این مسابقات وجود ندارد!

به گزارش فوتبالی، هنوز خبر پیوستن سردار آزمون به باشگاه آ اس رم ایتالیا به صورت رسمی منتشر نشده بود که یک خبر عجیب توسط رسانه‌های ایتالیایی مطرح شد.

دی مارتزیو خبرنگار سرشناس ایتالیایی مدعی شده بود که سردار با هدف کمک به تیم ژوزه مورینیو و وفق یافتن با شرایط تیم جدیدش، تمایلی به ترک جالوروسی در میانه فصل با هدف شرکت در جام ملت‌های آسیا ندارد!

این خبر برای فوتبالدوستان ایرانی چندان باورکردنی نبود اما چیزی که به این شایعه دامن زد سکوت سردار بود. اصلا این که خود سردار هم درباره این ماجرا هیچ توضیحی نداده به خودیِ خود شک‌برانگیز است. برخی معتقدند این خبر واقعیت دارد و شایعه نیست. وگرنه سردار می‌توانست در یک مصاحبه یا حتی یک استوری آن را تکذیب کند.

امروز هم روزنامه جام جم ارگان رسمی صدا و سیما، مدعی شده مورینیو به سردار اجازه حضور در تیم ملی در زمان برگزاری جام ملت‌های آسیا را نخواهد داد. جام جم نوشته است: «بنا به قراردادی که او تابستان گذشته با باشگاه رم امضا کرده، در زمان برگزاری جام ملت‌ها باید کنار تیم باشد. سردار به نوعی تحت فشار قرار گرفت تا این کار را انجام دهد. او دوست داشت به سری A و باشگاه پرطرفدار رم برود. یک موقعیت استثنایی مقابلش قرار گرفت و نمی‌خواست آن را از دست دهد. مورینیو که قبلا سابقه کار با بازیکنان آسیایی را داشته، اعلام کرد باید در زمان برگزاری جام ملت‌ها آزمون کنار رم باشد و تمرینات تیم را ترک نکند

به نوشته جام جم البته یک راه برای حضور آزمون در جام ملت‌ها دارد. این راه حل چیست: «این ‌که فدراسیون فوتبال و امیر قلعه‌نویی بتوانند با باشگاه رم و مورینیو مذاکرات خود را برای حضور آزمون در جام ملت‌ها آغاز کنند. سردار و امیر تلاش کردند این موضوع را رسانه‌ای نکنند. حتی قلعه‌نویی گفت چنین چیزی صحت ندارد ولی گویا عین واقعیت است

قبلا برخی اعضای کادر فنی تیم ملی مثل قلعه‌نویی و حمید مطهری با اطمینان از حضور آزمون در جام ملت‌ها خبر داده بودند. اما به نظر می‌رسد هیچ اطمینانی از این حضوروجود ندارد.

نکته مهم این است که رم تا قبل از شروع جام ملت‌های آسیا دو بازی دیگر دارد. یکی روز 9 دی با یوونتوس و دیگری روز 17 دی با آتالانتا. بعد از این دو مسابقه نیم‌فصل اول سری آ به پایان می‌رسد اما بلافاصله نیم‌فصل دوم شروع می‌شود و خبری از تعطیلی بین دو نیم‌فصل نیست. احتمالا به همین دلیل هم هست که مورینیو خواستار باقی ماندن سردار در اردوی این تیم است!

1359