هشدار به فوتبالیست‌های مشمول؛ سربازی فقط در تیم‌های نظامی!

هشدار به فوتبالیست‌های مشمول؛ سربازی فقط در تیم‌های نظامی!

پایگاه خبری فوتبالی – یک مقام سازمان وظیفه عمومی فراجا تاکید که فوتبالیست‌های سرباز فقط در تیم‌های نظامی می‌توانند دوران خدمت‌شان را سپری کنند.

به گزارش فوتبالی، در روزهای اخیر دوباره ماجرای سرباز شدن چند بازیکن لیگ برتری مورد توجه قرار گرفته است. کارشناسان و اهالی فوتبال هم هر کدام نظری در این باره دارند. اما هنوز هیچ قانون جدیدی در این باره وضع نشده است.

همه نگرانی فوتبالیست‌ها درباره سربازی این است که این دو سال می‌تواند روند پیشرفت آنان را در فوتبال متوقف کند و آینده‌شان را به خطر بیندازد. برای همین به دنبال این هستند که راه حلی پیدا کنند تا دوره نظام وظیفه‌شان را به شکلی سپری کنند که آینده ورزشی‌شان را تحت‌الشعاع قرار ندهد.

چند روز پیش در برنامه فوتبال برتر محمد حسین میثاقی در این باره صحبت‌هایی کرد و پیشنهاداتی داد. مثلا این که بازیکنانی که سرباز می‌شوند در همان تیم باشگاهی خودشان بمانند اما مثلا بخشی از مبلغ قراردادشان را به نظام وظیفه بدهند. میثاقی مدعی شد که قبلا هم چنین اتفاق‌های در سایر رشته‌ها رخ داده است.

حالا اما یک مقام سازمان وظیفه عمومی فراجا از عملی نبودن چنین پیشنهادهایی صحبت کرده است. حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی فراجا با رد پیشنهاداتی که مطرح شده گفته است: «انتشار این گونه اظهارت غیر واقع علیرغم اینکه موجب تزریق اطلاعات غلط به جامعه می‌شود، انحراف در افکار عمومی و گمراهی جوانان در برنامه ریزی برای آینده شان را به همراه خواهد داشت

زاهدی در باره صحبت‌های میثاقی گفت: «در روزهای اخیر در یکی از برنامه‌های ورزشی صدا و سیما اظهارات غیر واقعی مبنی بر واگذاری سربازان ورزشکار به تیم‌های غیر نظامی و واریز مبلغ قراردادها به حساب سازمان وظیفه عمومی در گذشته بیان شد. تا کنون هیچ گونه مجوزی برای انتقال سربازان ورزشکار تیم‌های نظامی به تیم‌های غیرنظامی صادر نشده و به تبع آن هیچ گونه نقل و انتقال مالی نیز صورت نگرفته است.» 

زاهدی همچنین تاکید که ورزشکاران حرفه‌ای باید دوران سربازی را مثل سابق طی کنند: «با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در ستاد کل نیروهای مسلح، سربازان ورزشکار حرفه‌ای در حین خدمت صرفا مجاز به اشتغال و عضویت در تیم‌های ورزشی نیروهای مسلح بوده و هیچ یک از تیم‌های ورزشی نظامی مجوز انتقال یا واگذاری این دسته از ورزشکاران را به سایر تیم‌های غیر نظامی ندارند

در حال حاضر باشگاه ملوان بندر انزلی در لیگ برتر و باشگاه فجر شهید سپاسی در لیگ آزادگان تیم‌های نظامیِ فوتبال ایران هستند که با این روند تبدیل به مقصد اصلی فوتبالیست‌های سرباز می‌شوند

1359