تیم منتخب هفته چهاردهم؛ تکرار روزهای خوب

تیم منتخب هفته چهاردهم؛ تکرار روزهای خوب

پایگاه خبری فوتبالی- تیم منتخب هفته چهاردهم با حضور بازیکنانی شکل گرفته که روزهای خوب قبلی‌شان را در این هفته، تکرار کردند. 

به گزارش فوتبالی، مردانی مانند فرجی، میری، زامهران و حتی یامگا بازیهای این هفته را برای تکرار روزهای خوب‌شان انتخاب کردند. مردانی مانند قاضی‌پور و محمدی هم مدتهاست روی فرم خوبی حرکت می‌کنند. نمایش‌های ویژه حاجی‌عیدی و کاظمی هم بالاخره پای آنها را به ترکیب منتخب هفته باز کرد.

* کریستوفر کنت

    یک نمایش باشکوه و کاملا تک نفره برابر پیکان داشت. بدون او و واکنش‌هایش، فولاد احتمالا یکی از سنگین‌ترین شکست‌هایش در تاریخ لیگ برتر را متحمل می‌شد ولی با این اتریشی درون دروازه، آنها با امتیاز به اهواز برگشتند.

ذخیره: دو سوپرواکنش از فرزین گروسیان، خامه روی کیک اولین برد فصل استقلال خوزستان بود. دست راست او، بیشتر از تمام فاز دفاعی تیمش به کار آمد.

* نادر محمدی

    رکورددار اخراج شدن در این فصل، بالاخره خودی نشان داد و سازنده تک گل تیمش در بازی برابر صنعت نفت بود. محمدی با پرتاب‌های بلندش از همه جای زمین، هرگز اجازه آرامش را به آبادانی‌ها نداد و روی صحنه گل هم، با زرنگی خاصی تیر اول و نزدیک‌تر را نشانه گرفت.

ذخیره: مدافعی که به ندرت گل می‌زند ولی عاشق باز کردن دروازه استقلال است؛ مسیح زاهدی بازهم به استقلال گل زد و در فاز دفاعی هم توانست محمدی را مهار کند.

* فرشاد فرجی

    دومین حضور او در ترکیب اصلی بسان قبلی برابر استقلال خوزستان، بدون کلین‌شیت بود ولی بدون فرجی، بعید بود پرسپولیس با امتیاز زمین بازی برابر شمس‌آذر را ترک کند. دو واکنش دفاعی او بخصوص دومی باعث شد دروازه بیرانوند مصون بماند.

ذخیره: یک هافبک در عقب زمین و خط دفاع باعث شده منصور باقری، بیشتر از قبل در ترکیب پیکان دیده شود. شماره 10 بدشانس بود که شوت درخشانش فقط برابر تیر افقی کم آورد.

* گئورگی گولسیانی

    حضور او در تیم منتخب، فقط بابت زدن دو گل در بازی این هفته است. ولسیانی برابر شمس‌آذر، هر دو گل تیمش را زد ولی در امور دفاعی، به شدت متزلزل بود و نتوانست خودش را نشان بدهد. مدافع گرج با روزهای درخشانش، فاصله دارد.

ذخیره: به جز کنت، این فقط جفرسون باهیا بود که برابر پیکان نمره قبولی گرفت. مدافع برزیلی، چند باری جلوتر از دروازه‌بان تیمش، امور دفاعی را با بلاک کردن توپ، انجام داد.

* کوین یامگا

    بعد از سپری کردن چند هفته معمولی، یامگا دوباره به روزهای خوب برگشته و این ربط بسیاری به حضور حردانی دارد. یامگا برابر گل‌گهر، خودش پنالتی گرفت و خودش هم طبق معمول، گلش گرد تا با عبور از ابراهیمی به صدر جدول پنالتی گل‌کن‌های استقلال در تاریخ لیگ برتر برسد.

ذخیره: یک ارسال درخشان از دانیال اسماعیلی‌فر، مقاومت شمس‌آذر را در بحرانی‌ترین دقیقه بازی شکست. شماره 11 بعد از مدتها، نمایش خوب و بدون اشتباهی داشت.

* محمدجواد آزاده

    برابر فولاد، آزاده بهتر از تمام هافبک‌های تیمش بازی کرد و بخصوص در امور هجومی، درخشان بود. قدر 2 پاس کلیدی او از راست و چپ، دانسته نشد تا آزاده بدون پاس گل، زمین را ترک کند. او برخلاف دیگر هافبک‌های تیمش، مانور رسانه‌ای ندارد و کمتر دیده می‌شود.

ذخیره: با رفتن فکری، محمد میری به ترکیب اصلی هوادار برگشت و تنها 8 دقیقه زمان نیاز داشت تا بازگشتش را با زدن گل به تیم سابق جشن بگیرد.

* عارف حاجی‌عیدی

    ستاره اصلی آلومینیوم در نقش جهان بود. او به جز گلی که زد و انصافا هم گل قشنگی بود و هوش او در جایگیری را نشان داد، در سایر دقایق بازی هم توانست برایان دابو را تحت‌الشعاع قرار داده و از جریان بازی حذف کند.

ذخیره: حالا می‌توان با قاطعیت گفت احمدرضا زنده‌روح، همه‌کاره میانه زمین گل‌گهر است هرچند او هنوز با ستاره قبل از دوران سربازی، خیلی فاصله دارد.

* پدرام قاضی‌پور

    هر هفته نمایش بهتری در ترکیب ملوان و در سمت چپ تیم تارتار اجرا می‌کند. قاضی‌پور با توجه به اوضاع بدنی خوبی که دارد، به سرعت وارد یک‌سوم دفاعی رقبا و تبدیل به یک مقصد درخشان پاس می‌شود. او برابر تراکتور بدشانس بود که ضربه‌اش به تیر عمودی خورد.

ذخیره: در غیاب میلاد زکی‌پور، این بار از آریا یوسفی به عنوان مدافع چپ استفاده شد و او به طرز عجیبی بازهم خوب بود و نمره قبولی گرفت.

* حسین زامهران

    حضور او در ترکیب اصلی، کمک بزرگی به نساجی کرد تا آنها در خانه باخت 2گله را به مساوی تبدیل کنند. روی کرنر او بود که درنهایت گل اول میزبان زده شد و سپس نوبت به خود زامهران رسید تا با یک ضربه دیدنی، گل مساوی را بزند.

ذخیره: سرعت بهتر شدن بازی فرشید اسماعیلی در ترکیب نساجی، زیاد نبود ولی این پیشرفت، ملموس بود و دیده شد. او برابر هوادار، بدشانس بود که ضربه سرش به تیر افقی خورد.

* علیرضا کاظمی

    بعد از نمایش خوب و دیده شدن برابر پرسپولیس با ساختن گل دوم و پایه‌گذاری گل اول، این بار کاظمی خودش برابر مس رفسنجان وارد عمل شد و با زدن گل دوم و استفاده از اشتباه مهلک دروازه‌بان حریف، نقش ویژه‌ای در رقم خوردن اولین برد فصل داشت.

ذخیره: بازگشت مهدی لیموچی به ترکیب اصلی، یک بار دیگر به سود آلومینیوم شد. گل مهم آنها در نقش جهان، با پاس او بعد از مانورش با توپ به ثمر رسید.

* محمدجواد محمدی

    5 گل در 14 بازی اتفاقی است که در سالهای گذشته برای ذوب‌آهن نیفتاده بود ولی حالا آنها با محمدجواد محمدی در خط حمله، بازیکنی دارند که خوب بلد است دروازه‌ها را فتح کند. حرکت او روی صحنه گل اول و خلاصی‌اش از مدافع یارگیر، دیدنی بود.

ذخیره: برابر تیم سابق، کریم اسلامی گویا انرژی ویژه‌ای داشت. او به خوبی نقش مهاجم نوک را برای هوادار ایفا کرد و گل دوم تیمش را در کمال خونسردی زد.

* تیم هفته: آلومینیوم

    یک نمایش ویژه در نقش جهان که همراه با شکست دادن میزبان و کسب 3 امتیاز کامل بود. آنها قبل از شروع سریال اخراج‌های میزبان، گل زدند و تاکتیک دفاع و ضدحمله را به بهترین شکل ممکن اجرا کردند.

ذخیره: این درست که صنعت نفت در آبادان، اهل برد نیست ولی نمایش ذوب‌آهن هم در بازیهای بیرون از خانه این فصل فوق‌العاده بوده و فعلا با 4 برد همراه بوده است.

* سرمربی هفته: مجتبی حسینی

    چهارمین بردش را برابر سپاهان در چهار فصل اخیر، جشن گرفت؛ اتفاقی که استقلال و پرسپولیس هم موفق به انجامش نشده‌اند. حسینی، تاکتیک مناسبی را برای تیمش انتخاب کرد و توانست فاز هجومی درخشان سپاهان را به بهترین شکل ممکن، کنترل کند.

ذخیره: مربی خوب یعنی محمد ربیعی که وقتی پول هست، خوب نتیجه می‌گیرد و وقتی پول نیست غر می‌زند ولی بازهم خوب نتیجه می‌گیرد.

* بازیکن هفته: کریستوفر کنت

    بازیکنان فولاد برابر پیکان، بیشتر شبیه حاضران یک نمایش بودند. آنها به تماشای کریستوفر کنت نشسته بودند که یک‌تنه برابر حملات میزبان ایستاده بود و پیاپی، ضربات آنها را مهار می‌کرد. واکنش او در دقیقه 90 بدون اینکه توپ را ببیند، فوق‌العاده بود.

ذخیره: یک بازیکن هجومی 24 ساله به نام علیرضا کاظمی، دو هفته‌ای است در فاز هجومی استقلال خوزستان می‌درخشد و توانسته با گل و پاس گل، تیمش را به بقا امیدوار کند.