راهیابی جودوکاران ایرانی به رنکینگ جهانی پس از پایان چهار سال تعلیق

راهیابی جودوکاران ایرانی به رنکینگ جهانی پس از پایان چهار سال تعلیق

پایگاه خبری فوتبالی- فدراسیون جهانی جودو با احتساب امتیاز مسابقات آسیایی ازبکستان، جدیدترین رنکینگ جهانی رده سنی نوجوانان و جوانان را اعلام کرد.

به گزارش فوتبالی، پس از پایان مسابقات جودو نوجوانان و جوانان قهرمانی آسیا که در سال ۲۰۲۳ در تاشکند ازبکستان برگزار شد، فدراسیون جهانی جودو با احتساب امتیار این رقابت‌ها، جدیدترین رنکینگ جهانی رده سنی نوجوانان و جوانان را اعلام کرد.

تیم‌های ملی جودو نوجوانان و جوانان ایران که پس از 4 سال تعلیق آبان ماه سال جاری در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند و در نهایت موفق شدند یک مدال نقره در رده سنی نوجوانان و دو مدال برنز در بخش جوانان کسب کنند، حالا پس از چهار سال تعلیق در جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی جودو، اسامی تعدادی از جودوکاران نوجوان و جوان کشورمان در بخش پسران دیده می شود.

ابوالفضل محبی نماینده وزن ۹۰-کیلوگرم تیم ملی نوجوانان کشورمان که درازبکستان موفق به کسب مدال برنز آسیا شده بود در رنکینگ جهانی در رده بیست و هفتم قرار دارد.

محمد مهدی مظلوم نیز دیگر جودوکار کشثرمان در رده سنی جوانان در وزن ۹۰+ کیلوگرم در رده ۶۴ قرار گرفت.

در رده سنی جوانان نیز، محمد حسین یاقوتی نماینده وزن ۱۰۰- کیلوگرم که مدال برنز قهرمانی آسیا را کسب کرده است، در رنکینگ جهانی در جایگاه ۵۱ قرار گرفته است.

عباس موحد نماینده وزن ۱۰۰+کیلوگرم تیم ملی جوانان کشورمان که مدال برنز مسابقات قهرمانی آسیا را بدست آورد، حالا در رنکینگ جهانی در جایگاه ۴۸ قرار گرفته است.

امیرحسین چوپان نماینده وزن ۹۰- کیلوگرم،تیم ملی جوانان کشورمان با مبارزاتی و پیروزهایی که در مسابقات قهرمانی آسیا انجام داد، حالا در رنکینگ جهانی در جایگاه ۷۹ قرار گرفته است.

پیش از این نیز مریم بربط در بخش بانوان و رده سنی بزرگسالان که در بازیهای آسیایی هانگژو حضور پیدا کرده بود، وارد رنکینگ فدراسیون جهانی شده و او نیز در جایگاه ۱۰۴ فدراسیون جهانی قرار دارد.

7474