تیم ملی برزیل از جام جهانی 2026 محروم می‌شود؟

تیم ملی برزیل از جام جهانی 2026 محروم می‌شود؟

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال برزیل دوران سختی را تجربه می کند چرا که نحوه برکناری ادنالدو رودریگز رییس فدراسیون فوتبال این کشور و برگزاری انتخابات به شدت جنجال ساز شده است.

به گزارش فوتبالی، فیفادر بیانیه ای اعلام کرد که برگزاری انتخابات فدراسیون برزیل بدون مجوز فیفا و کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی بوده است و  به همین خاطر خطر تعلیق بر فوتبال این کشور سایه افکنده است.

در حقیقت فیفا در نامه ای کل فوتبال برزیل را به تعلیق و حذف از مسابقات بین المللی متهم کرده است. اگر چنین تهدیدی عملی شود، برزیل از جام جهانی آینده و کوپا آمریکا محروم خواهد شد و باشگاه های این تیم نیز از لیبرتادورس حذف خواهند شد!

این نامه با امضای کنی ژان ماری از جانب فیفا و منتسرا خیمنز گرانادا از جانب کنفدراسیون فوتبال امریکای جنوبی در روز 24 دسامبر ارسال شده است. در حقیقت فیفا معتقد است که برای برگزاری انتخابات، سیاستمداران برزیلی اعمال فشار کرده اند و به همین خاطر فیفا قصد تنبیه آنها را دارد.

ادنالدو رودریگز رییس فدراسیون فوتبال سابق برزیل به علت  ارائه مدارک جعلی در انتخابات قبلی برکنار شد و حالا شیوه برکناری انتخابات کنونی با انتقاد و خشم فیفا همراه شده است و خطر محرومیت برای این کشور وجود دارد.

4125