آخرین وضعيت خواجوى و طاهرخانى از زبان رييس كميته پزشكى فدراسيون

آخرین وضعيت خواجوى و طاهرخانى از زبان رييس كميته پزشكى فدراسيون

پايگاه خبرى فوتبالى- دكتر سعيد سيدالحسينى، رييس كميته پزشكى فدراسيون در گفت و گو با خبرنگار فوتبالى جزييات كامل وضعيت دو بازيكن مصدوم خاتون را توضيح داد.

به گزارش فوتبالى، بامداد روز يكشنبه، سه بازيكن تيم فوتبال زنان خاتون بم و تيم ملى فوتبال زنان ايران دچار سانحه اى شدند كه متاسفانه مليكا محمدى در اين سانحه جان خود را از دست داد. دو بازيكن ديگر يعنى زهرا خواجوى و بهناز طاهرخانى هم به شدت آسيب ديدند و به بيمارستان منتقل شدند.

دكتر سعيد سيدالحسينى رييس كميته پزشكى فدراسيون فوتبال كه در بم حاضر است، در رابطه با اين دو بازيكن به خبرنگار فوتبالى توضيحات كاملى داد و گفت:

دو بازيكن خاتون بم يعنى بهناز طاهرخانى و زهرا خواجوى پس از سانحه تصادف و با اقدام به موقع اورژانس بم به بيمارستان پاستور منتقل شدند.
بهناز طاهرخانى به دليل ضربه به سر دچار خون ريزى مغزى شده بود كه چند ساعت ديگر ٤٨ ساعت از آن مى گذرد و بهتر از قبل شده است. در سى تى اسكن اوليه از اين بازيكن خون ريزى زيادى مشاهده شد اما در سى تى اسكن هاى دوم و سوم حجم خون ريزى در ناحيه سر كم شده و ضريب هوشى نزديك به ١٤ آمده است و همچنان رو به بهبودى مى رود. ضريب هوشى در حالت معمول ١٥ است كه خانم طاهرخانى به آن نزديك شده است. همچنين اين بازيكن آسيبى در ناحيه مهره اول گردن دارد كه فعلا نيازى به عمل ندارد و خطر حادى نيست اما تا زمانى كه خون ريزى سر كاملا از بين نرود نمى شود او را از بيمارستان به جاى ديگرى منتقل كرد.

دكتر سيدالحسينى همچنين درباره زهرا خواجوى هم گفت: زهرا خواجوى در بخش ارتوپدى بيمارستان بسترى است. او يك شكستگى كوچك در لگن دارد كه بين ٣ تا ٤ ماه اگر روند درمان خوب پيش برود اين آسيب از بين مى رود. همچنين او يك شكستگى در مچ دست دارد و دو مهره كمر هم آسيب كوچكى ديده است. اين بازيكن مى تواند با اجازه خانواده به بيمارستان ديگرى منتقل شود. وى افزود در رابطه با شكستگى استخوان ران و دنده هم شايعاتى مطرح بود كه اصلا واقعيت ندارد.

٦٠٠١